ایدنی گفت: کتاب جدید تعرفه‌گذاری و تناسب در تعرفه‌های جدید، نقش زیادی در بالا بردن گرایش دانشجویان برای کسب تخصص در رشته‌های ما در طب مثل تخصص بالینی و داخلی دارد.

دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس شورای عالی نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طرح تحول سلامت دو بخش اساسی در حوزه درمان و بهداشت را مدنظر قرار داد که در حوزه درمان مراکز دولتی، با هدف کاهش پرداخت از جیب مردم، کار خود را از 15 اردیبهشت آغاز کرد که خوشبختانه با اعمال مدیریت در این حوزه، موفقیت‌های چشم‌گیری حاصل گردید.

وی ادامه داد:‌ با تهیه و توزیع ملزومات پزشکی در مراکز بیمارستانی، پرداختی از جیب مردم بیشتر از آن چه متصور بودیم، کاهش یافت و به کمتر از 10 درصد رسید. به عنوان مثال کاشت لنزهای داخل چشمی، وسایل ارتوپدی و استنت‌های قلبی همه داخل بیمارستان تهیه و بکارگیری می‌شود.

دکتر ایدنی گفت: عدم واقعی بودن و نبود علامت بین رشته‌ای در تعرفه‌های پزشکی، مهم‌ترین عامل دریافت‌های غیرمتعارف بود. ضمن این که رفتار و اخلاق پزشکی در حال تزلزل بود که خوشبختانه با کتاب جدید تعرفه‌گذاری و ایجاد تناسب بین کیفیت خدمت و تعرفه کمک موثری در کاهش دریافت‌های غیرمعمول دارد و نکته‌ی مهم دیگر در مورد افزایش تمایل به تحصیل در رشته‌های ما در طب و تخصص داخلی است که قبل از این کتاب چون تعرفه‌های این بخش خیلی پایین بود، دانشجویان تمایلی برای تحصیل و کسب تخصص در این رشته‌ها را نداشتند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار