یکی از قهرمانان قدیمی در رقابت های فرمول‌یک، از تیم‌هایی که در نظر داشتند گرندپری آمریکا را بایکوت کنند شدیداً انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  با کناره گیری تیم های ماروشا و کیترهم، تعداد اتومبیل ها در حط استارت گرندپری آمریکا به ۱۸ عدد رسیده بود. در این میان تیم های فورس ایندیا، سائوبر و لوتوس هم قصد داشتند حضور داشتند در آن مسابقه را بایکوت کنند.

ماریو آندرتی گفت: این حرکت های کثیف بایکوت از هر جهت تأسف بار است. آنها فکر نمی کنند با این کار به خودشان صدمه می زنند؟ چه کسی را می خواهند مجازات کنند؟ با این کار طرفدارها، کسانی که به شما پول می دهند، کسانی که برای تماشای شما آمده اند آسیب می بینند. این کار باعث می شود ریشه اصلی این ورزش آسیب ببیند.

وی افزود:فقط کسانی که تنگ نظر هستند می توانند چنین افکاری داشته باشند. این کار را واقعاً اشتباه می دانم. کاری که میشلن در گرندپری ایندی ۲۰۰۵ کرد را نگاه کنید. کسانی که باعث شدند آن تیم ها در آن رقابت حضور نداشته باشند، باید تا ابد از شرکت کردن در فرمول یک منع شوند. جایی برای آنها در فرمول یک نیست. این تفکری نابودگر است.

آندرتی ادامه داد:همیشه تیم های کوچک در فرمول یک وجود داشتند. ۱۹۷۶ را به یاد دارم. اولین فصلی بود که در تمام مسابقات آن حضور داشتم. روزی فرانک ویلیامز جوان به من گفت: «ماریو، روزی مثل کولین چاپمن (لوتوس) خواهم شد.» این را هیچ وقت فراموش نکردم. تیم های کوچک هم محبوب هستند. به جای گریه کردن باید به این فکر کنند تا مانند فراری یا مک لارن شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.