میزگرد بلند پایه وزرای آموزش و پرورش کشورها در اجلاس جهانی آموزش برای توسعه پایدار در ژاپن به کار خویش پایان داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛میزگرد بلند پایه وزرای آموزش و پرورش کشورها در اجلاس جهانی آموزش برای توسعه پایدار در ژاپن به کار خویش پایان داد.

دکتر محمدرضا سعیدآبادی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکوی ایران با اشاره به برگزاری این میزگرد با حضور خانم ایرینا بوکوآ مدیر کل یونسکو گفت همه وزرای حاضر در این میزگرد بر نقش محوری آموزش در توسعه پایدار تاکید کردند.

در این میزگرد دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش کشورمان طی سخنانی به ضرورت رویکرد سیستمی و تفکر بین بخشی در خصوص توسعه پایدار اشاره کرد و تاکید نمود جنگ وخشونت و افراطی گری بر آمده از جهل و نادانی و فقر آموزش است.

 فانی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در زیر ساخت های آموزشی و در اولویت قرار دادن توسعه پایدار به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایرا ن دراین خصوص اشاره کرد.

وی با اشاره به این موضوع که پیش نیاز و ضرورت اصلی برای آموزش،صلح و آرامش است تاکید نمود متاسفانه امروز در بعضی از مناطق جهان منافع کوتاه مدت بعضی از کشورها در حمایت از تروریسم، خشونت و افراطی گری است که این خود موجب خدشه و خلل در آموزش بطور کلی و آموزش برای توسعه پایدار است.

انتهای پیام/
برچسب ها: فانی ، ضرورت ، اصلی ، برای ، آموزش ، صلح ، آرامش ، است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار