وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه 19 آبان 1393 در کنفرانس جهانی یونسکو در خصوص آموزش برای توسعه پایدار در شهر ناگویای ژاپن، شرکت کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛در این اجلاس که حدود 868 نفر از 120 کشور جهان و سازمانهای مختلف بین الملل، محافل علمی شرکت نموده اند ضمن ارزیابی دست آوردها و چالش ها در پایان دهه آموزش برای توسعه پایدار که در سال 2014 پایان می یابد، در خصوص ادامه این روند پس از سال 2014 گفتگو می شود.

برنامه عمل جهانی که توسط یونسکو به تصویب رسیده است به این اجلاس ارائه و مقرر گردید کشورها پس از سال 2014 نسبت به اجرای آن اقدام کند.

وزیر آموزش و پرورش کشورمان در نشست مقامات عالی رتبه نشست مذبور به تفضیل در خصوص عوامل گنجانیدن آموزش برای توسعه پایدار در سیاست های آموزش کشورها و توسعه پایدار آنها صحبت کرد.

وی همچنین در این خصوص بر اتخاذ روش سیستماتیک و متوازن در قبال سیاست توسعه ای بر اساس سه محور نیاز های فرهنگی و اجتماعی، رشد اقتصادی و پایداری توسعه تاکید کرد.

گفتنی است؛اجلاس جهانی آموزش برای توسعه پایدار با حضور وزاری آموزش کشورهای مختلف و هیات های همراه در ژاپن امروز دوشنبه 19 آبانماه 1393 با پیام بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد و سخنرانی مدیر کل یونسکو آغاز به کار کرد.

دکتر محمدرضا سعید آبادی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکوی ایران که در هیاتی به سرپرستی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در ژاپن به سر می برد در خصوص این اجلاس گفت: با توجه به اهمیت موضوع توسعه پایدار که سه محور مهم یعنی توسعه اقتصادی، ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی و پایداری زیست محیطی که تا سال 2014 ادامه داشته است کشورهای مختلف برنامه های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده بودند، تاکید کرد این جلاس دستور کار یک دهه بعد را با توجه به ارزیابی دستاوردها و چالشهای دهه گذشته مشخص و اعلام خواهد کرد.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو با بیان این موضوع که در اجلاس یونسکو علاوه بر نشست عمومی، چهار کارگاه با موضوعات مختلف برگزار خواهد شد، افزود با توجه به بین بخشی بودن موضوع توسعه پایدار در هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران به این اجلاس، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، سازمانهای مردم نهاد مربوط به حوزه آموزشی نیز حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار