قائم‌مقام وزیر نیرو:

توسعه کشور مستلزم تفکر و تلاش بخش خصوصی

محمودی گفت: توسعه کشور مستلزم تفکر و تلاش بخش خصوصی است و همواره این ظرفیت‌ در کشور باوجود چالش‌های پیش رو ، رو به توسعه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو در نشست تخصصی بررسی مشکلات تولیدکنندگان بخش خصوصی که در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران تشکیل شد گفت: تکیه حوزه انرژی بر دوش بخش خصوصی بوده و نقش‌آفرین اصلی در حوزه انرژی است.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشور مستلزم تفکر و تلاش بخش خصوصی است،افزود: همواره این ظرفیت‌ در کشور باوجود چالش‌های پیش رو که مهم‌ترین آنها تحریم بوده، رو به توسعه است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه بخش خصوصی این است که با به‌روز کردن فناوری‌ها و تجهیزات خود را با جهان همگام نموده و بر سرعت توسعه صنعتی خود و کشور بیافزاید.

محمودی تاکید کرد: با به‌روز شدن فناوری‌ها و سخت‌کوشی تولیدکنندگان بخش خصوصی، حمایت وزارت نیرو و دولت از این بخش مشکلات پیش روی این صنعت یکی پس از دیگری از مقابل این بخش برداشته و انگیزه‌های جدید برای شکوفایی صنعت برق و توسعه اقتصادی کشور خلق شود.

*شرط حمایت از بخش خصوصی رعایت تعهد، کیفیت و قیمت است


در ادامه این نشست علی مروی رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نیز گفت: دولت بایستی از بخش خصوصی حمایت کند اما این توقع هم وجود دارد که بخش خصوصی نیز به تعهد خود در زمینه طراحی، اجرا و تکمیل به‌موقع پروژه‌ها وفادار باشد.

وی اظهار داشت: تعهد، کیفیت و قیمت مناسب سه عنصری هستند که بایستی بخش خصوصی آن را مدنظر داشته باشد تا از حمایت دولت و مجلس برخوردار شود.

وی ادامه داد: با مطرح شدن بحث اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، مبحث خوداتکایی نیز در کشور شکل می‌گیرد و این امر مستلزم حضور فعال بخش خصوصی در عرصه‌های صنعت و اقتصاد است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته با اتکا به نفت و ورود به حوزه تحریم‌ها، کشور با مشکلات بسیاری مواجه شد، گفت: برای خروج کامل از این مشکلات باید طرح رهایی وابستگی بودجه از نفت به‌تدریج شکل گیرد و برای محقق‌شدن این طرح بایستی ضمن توجه و بها دادن به بخش خصوصی، نسبت به رفع مشکلات و معضل‌های پیش روی این بخش اقدام کرد.

مروی با بیان اینکه وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است، اظهار داشت: قانون بهترین شیوه حل مشکلات است و اگر بتوانیم این دو وظیفه اصلی مجلس را اجرایی کنیم، تمام مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه قانون وحی منزل نیست، بیان داشت: بعضی از قوانین الان کارآمدی لازم را ندارند و برخی با شرایط روز تطبیق ندارند و بخشی از قوانین هم از حمایت‌های لازم برخوردار نیستند؛ لذا ما باید این قوانین را اصلاح کنیم و در این راه از اطلاع‌رسانی به‌موقع نیز اجتناب نکنیم.

وی خطاب به تولیدکنندگان بخش خصوصی اضافه کرد: ما ادعا نداریم که همه چیز را می‌دانیم و اطلاعات‌مان جامع است؛ این شما هستید که در خط مقدم تولید قراردارید و با مشکلات مواجه هستید؛ بنابراین بایستی اطلاع‌رسانی و ما را از مشکلات موجود مطلع کنید تا با اصلاح قانون متناسب با شرایط، بتوانیم راه‌حل مناسبی رابرای حل مشکلات پیش رو بیابیم.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش خصوصی مشکلات موجود را با ما در میان بگذارد تا بتوانیم با طرح آنها در کمیته‌های مختلف ازجمله کمیته برق مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

وی با اشاره به اصل 75 قانون اساسی، گفت: یکی از اقدام‌هایی که کمیسیون انرژی انجام داده، طرح حمایت از صنعت برق است که امیدواریم با تصویب این طرح جامع، بسیاری از مشکلات بخش خصوصی ازطریق دولت، مجلس و وزارت نیرو مرتفع شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: نیرو ، توسعه ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار