مديرعامل بخش توليد گروه مپنا از همکاري اين گروه با بيش از 10 نيروگاه‌ساز معتبر جهان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،محمدرضا روشني‌مقدم ، در حاشيه چهاردهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت برق ايران، درباره همکاري‌هاي مشترک گروه مپنا با شرکت‌هاي سازنده نيروگاهي در جهان و جايگاه کنوني اين گروه در صنعت نيروگاهي جهان، اظهار داشت: مپنا با شرکت‌هاي بين‌المللي نظير شرکت‌هاي زيمنس آلمان، آنسالدو ايتاليا، فرانکو توزي ايتاليا، زوريا اکراين، سومي اکراين، ژمونت فرانسه، دوسان کره‌جنوبي، اينوسپين سوئيس، فورلندر آلمان، فوله فرانسه و ... در زمينه انتقال دانش، طراحي و ساخت تجهيزات مختلف نيروگاهي همکاري نزديکي داشته است.

وي افزود: گروه مپنا همچنين از جايگاه بالايي در صنعت نيروگاهي جهان برخوردار است به‌طوري که رتبه ششم در ساخت تجهيزات نيروگاهي در سطح جهان را دارد و در سطح منطقه خاورميانه نيز از رتبه نخست در احداث نيروگاه‌هاي گازي و سيکل ترکيبي برخوردار است. 

وي در پاسخ به اين پرسش که گروه مپنا هم‌اکنون چه پروژه‌هايي را در خارج از کشور اجرا مي‌کند، گفت: مپنا در زمينه احداث نيروگاه به‌صورت EPC در کشورهاي سوريه و عراق و عمان و ... فعال بوده و نيروگاه‌هاي گازي و سيکل ترکيبي در اين کشورها احداث کرده است.
 
به‌گفته وي، در حوزه سرويس، تامين قطعه‌هاي يدکي و ارتقاي واحدهاي گازي در کشورهاي هند، الجزاير، پاکستان، اندونزي و ... نيز شرکت مپنا فعال بوده و پروژه‌هاي متعددي را اجرا کرده است ضمن آنکه مپنا در مناقصه‌هاي بين‌المللي در کشورهايي نظير سوريه، عراق، هند، الجزاير، پاکستان، اندونزي و ... مشارکت و حضور فعال داشته است.

مديرعامل بخش توليد گروه مپنا درباره فعاليت‌هاي اين گروه در حوزه افزايش بهره‌وري در صنعت برق، اظهار داشت: در زمان حاضر، فعاليت‌هاي مپنا در حوزه افزايش بهره‌وري در صنعت برق شامل طرح‌هاي متعدد و مختلفي ازجمله تبديل واحدهاي گازي به سيکل ترکيبي جهت افزايش بازده نيروگاه‌ها، ارتقاي واحدهاي V94.2 قديمي به MAP2A و MAP2B در جهت بهبود بازده و توان توليدي نيروگاه، برنامه‌ريزي جهت عرضه و ساخت توربين‌هاي گازي کلاس F با بازده بالا جهت بهبود بازده نيروگاه‌ها، احداث واحدهاي CHP جهت بازيابي انرژي حرارتي اتلافي حاصل از کار توربين گاز براي توليد بخار يا آب شيرين و درنتيجه بهبود بهره‌وري واحدهاي گازي، توسعه طرح‌هاي توليد پراکنده نيروگاهي در نزديکي محل مصرف جهت جلوگيري از اتلاف انرژي در شبکه انتقال و ... است.

روشني‌مقدم همچنين به فعاليت‌هاي گروه مپنا در حوزه حفاظت از محيط زيست و توسعه انرژي‌هاي پاک اشاره کرد و افزود: در اين زمينه نيز فعاليت‌ها و اقدام‌هاي مختلفي ازجانب گروه مپنا در دست اجراست که تبديل نيروگاه‌هاي گازي به سيکل ترکيبي، احداث و توسعه طرح‌هاي توليد همزمان برق و حرارت (CHP)، توليد توربين‌هاي بادي و احداث نيروگاه‌هاي بادي، احداث نيروگاه‌هاي خورشيدي نظير فتولتاييک، ثبت يک پروژه سازوکار توسعه پاک (Clean Development Mechanism) صنعت نيروگاهي کشور در سازمان ملل متحد ازجمله فعاليت‌هاي انجام‌شده و در دست اجراست.

انتهای پیام/
برچسب ها: مپنا ، نیروگاه ، احداث ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار