مدیر برنامه دیابت وزارت بهداشت:

کمبود منابع مالی مشکل عدم پوشش بیمه ای نوار تست قند خون است

مهدوی گفت: در صورتی که منابع مالی سازمان های بیمه گر برای تحت پوشش بیمه قرار دادن ابزارهای تست قند خون تامین شود این ابزارها تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،علیرضا مهدوی مدیر برنامه دیابت وزارت بهداشت در نشت خبری انجمن دیابت عنوان کرد: چند سالی است که بعضی بیمه ها ابزارهای تست قند خون را تحت پوشش بیمه قرار دادند اما تمام سازمان های بیمه گر این کار را انجام نداده‌اند.

وی اظهار داشت:رایزنی‌هایی میان وزارت بهداشت و انجمن دیابت در خصوص پوشش بیمه ای ابزارهای کنترل قند خون انجام شده است.

وی افزود: پوشش بیمه ای ابزارهای کنترل قند خون مورد تایید مدیریت برنامه دیابت وزارت بهداشت نیز است و در صورتیکه منابع مالی سازمان های بیمه گر در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن این ابزارها تامین شود، ابزارهای کنترل قند خون نیز تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.


مدیر برنامه ریزی دیابت وزارت بهداشت عنوان کرد: افزایش شیوع دیابت نوع 2 مسئله ای است که از آن با عنوان دیابت یاد می کنیم اغلب بچه ها به این نوع دیابت مبتلا می شوند.

مهدوی با اشاره به اینکه مبتلایان به دیابت ناچار به استفاده از انسولین هستند، اظهار داشت: اصل ژنتیکی و سابقه خانواده در ابتلا به دیابت نوع 2 تاثیر می گذارد. 90 درصد مبتلایان به دیابت دچار نوع 2 این بیماری هستند. میزان شیوع دیابت نوع 1 از حد انتظار فراتر نمی‌رود،  یک درصدی از مبتلایان به دیابت نیاز به استفاده از انسولین دارند.




انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار