برای رفع بحران آب شرب شهر زنجان ، تکمیل پروژه های آبرسانی شهر زنجان و اصلاح شبکه با 235 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز ضرورت دارد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛و به نقل از روابط عمومی ؛مدیر عامل آبفای با اشاره به این مطلب گفت: برای احداث مدول دوم تصفیه خانه آب شرب زنجان و ارتقاء مدول اول و افزایش ظرفیت تصفیه خانه به 1270 لیتر درثانیه به اعتباری بالغ بر 43 میلیارد ریال نیاز می باشد.

جزء قاسمی افزود : حفر حداقل 10 حلقه چاه جدید جهت رفع کسری آب شهر زنجان ضروری است و برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال مورد نیازاست

وی به تکمیل و بهره برداری از مخازن 3 غربی و 4 شرقی با اعتبار مورد نیاز 18 میلیارد ریال اشاره کرد و یادآور شد: با تکمیل این مخازن آب بصورت ثقلی و پایدار به شبکه تزریق شده و این موضوع باعث کاهش اتفاقات در شبکه و کاهش هزینه های بهره برداری میگردد .

مدیر عامل آبفای زنجان با اشاره به فرسودگی بخش عمده ای از شبکه توزیع آب شهر افزود : شبکه توزیع شهر زنجان 936کیلومتر است که عمدتا در بافت قدیمی و تاریخی شهر شبکه فرسوده بوده و این شرکت در نظر دارد نسبت به اصلاح شبکه بافت تاریخی شهر به طول 10 کیلومتر در طی سال 93و 94 اقدام نماید که نیازمند 35 میلیارد ریال است.

جزء قاسمی خاطر نشان کرد : برای افق 1420 ، نیاز آبی شهر زنجان 7/37 میلیون متر مکعب با 211 لیتر نفر در روز برای جمعیت 490 هزار نفر پیش بینی شده است .

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.