معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه جامعه پزشکی بر اساس تعرفه‌های واقعی متعهدانه عمل خواهند کرد، گفت: سازمان نظام پزشکی کشور نیز نظارت کامل و جامع را در جهت انجام و رعایت تعرفه‌ها و قانون دارد تا اتفاقی در این زمینه دیگر رخ ندهد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران، دکتر «محمد جهانگیری»، معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور در برنامه «ره آورد» گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه در مرحله سوم اجرای طرح تحول نظام سلامت و اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات در کشور هستیم، موضوع را به این صورت مورد توجه قرار دادیم که اولاً ما برای حمایت از مردم و بیماران می‌بایست حقوق مردم را بر اساس دستاوردهای محقق شده، ضمانت کنیم؛ که نخستین آن این است که بتوانیم با مناسب کردن هزینه‌ها و تامین منابع مالی توسط دولت، کیفیت ارائه خدمات را در جامعه پزشکی و ارائه کنندگان بالا ببریم. 

وی ادامه داد: بار مالی به مردم تامین نمی‌شود و از طریق سازمان‌های بیمه گر و دولت منابع تامین می‌شود. ما به دنبال افزایش کیفیت، جهت تحقق خواسته‌های مردم هستیم؛ چون بر این اساس است که ما می‌توانیم حقوق اصلی بیماران را تضمین کنیم. 

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: دومین بحث این است که بتوانیم از هزینه‌های نابجا که به دلایل مختلفی که در جامعه پزشکی اتفاق می‌افتد و چهره زیبای ارائه خدمات را مکدر کرده است، جلوگیری کنیم که با هدف تحقق عدالت در جامعه پزشکی و ساماندهی تعرفه‌ها، این نوع درخواست ـ اخذ هزینه بیشتر از تعرفه مشخص شده از بیمار ـ جایگاهی ندارد و بر اساس آن خدمات به طور شفاف انجام خواهد شد و جامعه پزشکی بر اساس تعرفه‌های واقعی متعهدانه عمل خواهند کرد و سازمان نظام پزشکی کشور نیز نظارت کامل و جامع را در جهت انجام و رعایت تعرفه‌ها و قانون دارد تا اتفاقی در این زمینه دیگر رخ ندهد. 

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور در پایان اجرای عدالت در بین رشته‌های پزشکی و خدمات ارائه شده را یکی از اهداف کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت دانست و ادامه داد: اجرای کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت، باعث ایجاد عدالت و تعادل در تعرفه گذاری شده است و تعرفه گذاری در این کتاب از لحاظ واقعی بودن دارای سطح مطلوبی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار