رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت:

بیمه‌ها هزینه کنترل قندخون را پرداخت نمی‌کنند

اسدالله رجب گفت: هزینه‌های ابزار و وسایلی که بیمار دیابتی به وسیله آن از میزان قندخون خود اطلاع می‌یابد، توسط بیمه‌گر پرداخت نمی‌شود.

اسدالله رجب، رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماران دیابتی در زمینه تأمین داروهای خود با مشکل مواجه نیستند. مشکلاتی چون آموزش دیابت از ۲۵ سال گذشته تاکنون همواره وجود داشته است. 

وی افزود: آموزش پایه اصلی درمان دیابت به شمار می‌رود. پزشکان، دیابتی‌ها و مسئولین بهداشتی کشور در این زمینه توجه چندانی ندارند. دلیل این بی‌توجهی به پرداخت هزینه آموزش دیابت باز می‌گردد. 

رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت ادامه داد: هزینه‌های ابزار و وسایلی که بیمار دیابتی به وسیلهٔ آن از میزان قندخون اطلاع می‌یابد، توسط بیمه‌گر پرداخت نمی‌شود. کار اصلی در زمینه دیابت، پیشگیری از این بیماری است در صورتیکه فرد دیابتی از افزایش یا کاهش میزان قندخون خود اطلاع داشته باشد، می‌توان میزان آن را کنترل کرد. 

رجب با اشاره به اینکه قند بالا علت اصلی ابتلای فرد به دیابت است، اظهار داشت: در صورتیکه فرد قندخون خود را کنترل نکند، مصرف انسولین و قرص‌های دیابتی برای وی نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. 

وی تصریح کرد: فرد در صورت ابتلا به بیماری عفونی پس از مصرف ۱۲ روزه آنتی‌بیوتیک بهبود می‌یابد. فرد مبتلا به دیابت در هر روز امکان افزایش یا کاهش قندخونش وجود دارد. این مسئله باید توسط دستگاه‌های کنترل قند بررسی شود. دستگاه‌های کنترل قندخون مانند نوار تست آن تحت پوشش بیمه‌ها قرار ندارد. 

رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت عنوان کرد: بیمه‌های اصلی کشور مانند خدمات درمانی و تأمین اجتماعی که گروه وسیعی از مردم را تحت پوشش قرار می‌دهند، حداقل بخشی از هزینه‌های دستگاه‌های قندخون را بپردازند. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار