امام جمعه غرب کابل پایتخت افغانستان با تقبیح حمله به شیعیان در عربستان و بحرین حاکمان این کشورها را تهدید کننده امنیت جهان اسلام توصیف کرد.

به گزارش گرووه وبگردی باشگاه خبرنگاران "عبدالقدیر عالمی" امام جمعه غرب کابل روز شنبه  گفت: عوامل دست نشانده رژیم های عربستان و بحرین با حمله به عزاداران حسینی حادثه تاسف بار و زشتی را آفریدند که جهان اسلام را متاثر کرد.

عالمی گفت آل خلیفه و آل سعود که برای بقای خود از اتحاد مسلمانان هراسان هستند، تلاش می کنند با گسترش تفکر وهابی گری سلطه خود را بر این دو کشور اسلامی سنگین تر کنند و گوش به فرمان اربابان غربی خود باشند.

امام جمعه غرب کابل افزود: دولت عربستان نظاره گر حمله گروهی از وهابی ها به عزاداران سالار شهیدان در شهر الاحسا بود و اجازه داد تعداد زیادی از مسلمانان در حمله ناجوانمردانه وهابی ها شهید و مجروح شوند که این گناهی نابخشودنی است.

در حمله تروریستی و نقاب پوشان به عزاداران حسینی در عربستان سعودی در روزهای تاسوعا و عاشورا 7 تن شهید و بیش از 30 زخمی شدند.

نیروهای رژیم آل خلیفه در بحرین نیز با هتک حرمت به نمادهای دینی به مناسبت برپایی مراسم عاشورای حسینی(ع)، اقدام به جمع آوری پارچه های سیاه و برهم زدن مراسم نوحه خوانی و عزاداری امام حسین(ع) در چندین منطقه این کشور کردند که با واکنش تند شیعیان جهان مواجه شد.

علمای بحرین نیز پس از این اقدام با صدور بیانیه ای اقدامات رژیم آل خلیفه علیه مراسم عاشورا و عزاداران حسینی را محکوم کردند و عملکرد تحریک آمیز حاکمیت را دارای پیامدهای خطرناکی برای امنیت و ثبات بحرین دانستند.

این علما تاکید کردند فراخوانی و احضار برخی از خطبا و مداحان از سوی رژیم آل خلیفه، اقدام بسیار خطرناکی است که به آزادی انجام مناسک دینی که در قانون اساسی بحرین بر آن تاکید شده، لطمه می رساند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.