رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق خواستار گفتگو و رایزنی بیشتر بین حکومت مرکزی و اقلیم کردستان عراق برای برطرف کردن مشکلات موجود شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المسله؛ عمار الحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بعد از دیداری که با علی بابیر رئیس گروه اسلامی کردستان داشت در بیانیه ای خواستار انجام گفتگوهای بیشتر بین اقلیم کردستان و حکومت مرکزی شد.

وی افزود: افزایش گفتگو ها و مشاوره ها بین اقلیم کردستان و حکومت مرکزی برای از بین بردن مشکلاتی که باعث خدشه به منافع مشترک و مانع از بهبود و افزایش روابط بین دو طرف میشود، مهم است.

از سوی دیگر بابیر نیز اعلام کرد که " کشور نیازمند شخصیتهایی است که نگاهی یکسان به همه ی مردم داشته باشند و به مسائل کلان کشور توجه کنند و این چیزی است که در آقای عمار الحکیم وجود دارد."

وی همچنین خواستار اتحاد بیشتر برای خروج از طائفه گرایی در عراق شد و افزود:" تمرکز بر روی مرحله تعصب گرایی است که بر روی کشور و پیامدهای امنیتی و موضوع مبارزه با تروریسم تاثیر گذار است و برای خروج کشور از این مرحله باید همگان با اتحاد و همبستگی تلاش کنند تا عراق با کمترین خسارت از این مرحله عبور کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار