مراکش کشور حاضر در شمال قار‌ه آفریقا برای برگزار نکردن مسابقات جام ملت‌های آفریقا با کنفدراسیون فوتبال آفریقا اتمام حجت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری کالچونیوز، رسانه‌های خبری بطور رسمی اعلام کرده‌اند که مراکش دوباره درخواست خود را مبنی بر لغو میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا که در تاریخ مقرر (هفدهم ژانویه تا هشتم فوریه)است به کنفدراسیون فوتبال آفریقا بطور رسمی اعلام کرد. به گفته منابع خبری علت اصلی این موضع‌گیری کشور مراکش به شیوع ویروس "ابولا" مربوط می‌شود و طی هفته آینده در رابطه با این در‌خواست تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد. در عین حال پیش‌بینی می‌شود که نشستی هم میان طرفین در تاریخ یازدهم نوامبر در مصر برگزار می‌شود تا طبق مدارک و اسناد موجود تصمیم‌گیری‌های لازم در این خصوص اعمال شود.

در پی ایجاد  مشکل حاضر دو فرضیه مطرح می‌شود که فرصیه نخست به برگزاری آزمایشی این رقابت‌ها در کشور دیگر مربوط شده و فرضیه دوم هم به کنسل شدن کلی این رقابت‌ها بازمی‌گردد که هردوی این فرضیه‌ها بر‌خلاف خواست کنفدراسیون فوتبال آفریقا و مناطق اقتصادی این قاره می‌باشد.
تحت هر شرایط کشور مراکش با اعلام این درخواست و شانه خالی کردن از میزبانی رقابت‌ها، باید خود را برای یک دوره طولانی محرومیت در عرصه رقابت‌های بین‌المللی آماده کند.

رقابت‌ها با ریسک بسیار بالایی همراه بوده و خطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت. زیرا ویروس ابولا در بخش آفریقای غربی مخصوصا در کشورهای گینه و سیار‌الئون بیش از 5 هزار کشته برجای گذاشته است.

وزیر بهداشت و درمان مراکش با اعلام اینکه مسائل بهداشتی با برگزاری این مسابقات با خطرات بسیار بالایی مواجه خواهد شد تاکید کرد که این مسائل جان هوادارن را تهدید می‌کند و هوادارانی که در مناطق پرخطر حضور دارند می‌توانند با خود این ویروس را منتقل کنند.

در عین حال وزیر ورزش مراکش هم در رابطه با درخواست این کشور برای رد میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا گفت: این تصمیم‌گیری به دلایل کاملا بهداشتی صورت گرفته است و ویروس "ابولا" تهدیدی بسیار جدی در این رابطه می‌باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فوتبال ، ابولا ، مراکش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار