احتمال تغییر میزبانی جام ملت‌های آفریقا؛

آفریقای جنوبی پیشنهاد میزبانی را نپذیرفت

کنفدراسیون فوتبال آفریقا برای تغییر محل برگزاری بازی‌های جام ملت‌های این قاره به دلیل شیوع ویروس ابولا متقاعد شده اما کشور آفریقای جنوبی پیشنهاد میزبانی را نپذیرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس‌پرس، کشور مراکش به عنوان میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا در سال 2015، در شمال قاره سیاره واقع شده که این روزها به شدت درگیر مقابله با ویروس کشنده ابولا است.

فدراسیون فوتبال مراکش از کنوانسیون فوتبال آفریقا خواسته بود زمان برگزاری مسابقات را به تعریق اندازد اما مقامات فوتبال آفریقا اعلام کردند  امکان جابه‌جایی زمان برگزاری رقابت‌ها وجود ندارد اما می‌توان در مورد تغییر میزبان رایزنی کرد.

نیجریه به عنوان بزرگترین کشور قاره آفریقا به تازگی از سوی سازمان بهداشت جهانی گواهی پاکسازی از ویروس ابولا را دریافت کرده است و برای میزبانی اعلام  آمادگی کرد.

معاون فدراسیون  فوتبال نیجریه گفت: ما علاقه‌مند به میزبانی این رقابت‌ها هستیم اما  تصمیم گیرنده نهایی کنوانسیون فوتبال آفریقا است.
آنان در حال بررسی میزبانی نیجریه هستند.

*پاسخ منفی آفریقای جنوبی به درخواست میزبانی

با  توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2010 به میزبانی آفریقای جنوبی به نظر می‌رسید این کشور از امکانات زیر بنایی خوبی برای جایگزین شدن مراکش و میزبانی جام ملت های 2015 در فرصت اندک باقیمانده باشد اما وزیر ورزش این کشور اعلام کرد آنان  آمادگی لازم جهت میزبانی در ماه ژانویه را  ندارد آفریقای جنوبی برای پاسخ منفی خود دلیل قانع کننده‌ای نیز دارد.

آنان پس  از اینکه لیبی از میزبانی جام ملت‌های آفریقا در سال 2013 انصراف داد،پذیرفتند میزبانی را برعهده  بگیرند و حالا  در مدت کمتراز2 سال آمادگی بر عهده گرفتن هزینه ها و دردسر‌های میزبانی را ندارند.

انتهای پیام/   
برچسب ها: جام ، ملت ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار