شهردار تهران گفت: از زمان احداث مرکز همایشهای بین المللی شهید آوینی عده‌ای با ساخت آن در جنوب شهر مخالفت کردند در حالیکه باید گفت: آیا جنوب شهر مردم نیستند و مبارزه با فقر و تکاثر و فخر فروشی کجاست؟

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر قالیباف شهردارتهران در افتتاحیه مرکز همایش‌های بین‌المللی موسیقی شهید آوینی که پیش از ظهر امروز با حضور مدیران شهری و جمعی از هنرمندان برگزار شد با بیان اینکه محرم و حادثه عاشورا نعمت بزرگی است که باید بیشتر به آن توجه شود، افزود: باید دقت کرد که این نعمت بزرگ در پس تکرار و عادت به فراموشی سپرده نشود و مهم‌تر آنکه به نوعی در میان این عادت و فراموشی، خدا را از دست ندهیم چرا که محرم از بعد فرم و شکل تکیه بر جمیع جهات داشته و خدا با افرادی است که متحد و جمع اند.

وی فراخوانی افراد را یکی دیگر از ویژگی‌های بی‌نظیر محرم عنوان کرد و اظهار داشت: بعد دیگر محرم بحث محتوایی آن است که دل‌ها را صاف و صیقل داده است که البته به جهت شکل و فرم و نیز محتوا این حادثه عظیم نباید مورد غفلت قرار گیرد.

شهردار تهران توجه به فرهنگ حسینی و شناخت عاشورا را عنصر مهم مورد تأکید بزرگان دین و مکتب و فرهنگ قرآن عنوان کرد وگفت: این موضوعی است که در فرهنگ عاشورا و جامعه اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

قالیباف با بیان اینکه فقر و تکاثر در جامعه اسلامی و فرهنگ عاشورا نباید باشد، افزود: اگر همت کنیم و جامعه را به سمت تعلیم و تکریم پیش ببریم و جامعه را از فقر و تکاثر بیرون کنیم در واقع در مسیر اباعبدالله‌الحسین (ع) حرکت کرده ایم ضمن اینکه به نوعی به معنای پیاده‌سازی دقیق این واقعه برزگ خواهد بود.
وی عدم شناخت دقیق را مانع از درک عظمت و شکوه این حماسه بزرگ عنوان کرد و اظهار داشت: در حقیقت عظمت و شکوه واقعه عاشورا آن است که آگاهانه از همه موضوعات فردی ، خانوادگی و قبیله‌‌ای برای اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر بگذریم چنانکه هر گونه فاصله و غفلت از آن به معنای دوری از فرهنگ عاشورا است.
 
شهردار تهران افزود: باید این اعتراف سخت و تلخ را نماییم که متاسفانه امروز حق را فدای مصلحت می‌کنیم و اگر در جایی به حقیقت پی می‌بریم منافع فردی گروهی و منفعت طلبی اجازه ایستادگی در قبال حق و حقیقت را به ما نمی‌دهد.

قالیباف به اظهارات منطقه 16 در خصوص کاهش فاصله شمال و جنوب شهر به عنوان مهمترین رویکرد مدیریت شهری در این دوره اشاره کرد البته در همان زمان احداث مرکز همایشهای بین الملی شهید آوینی عده‌ای مخالفت کردند و دلیل مخالفت آنها اجرای این پروژه در شمال شهر بود در حالیکه آیا جنوب شهر مردم نیستند، پس کرامت و مبارزه با فقر و تکاثر و فخرفروشی کجاست؟

وی تصریح کرد از اهل نظر ، قلم منبر و آنهایی که توانایی نوشتن را دارند می‌خواهم اگرجایی از مسیر مورد اشاره منحرف شدیم انتقاد کرده و بتازند چرا که ادای دین نسبت به خانواده‌های شهدا و مردمی که در این امر فرهنگ حسینی به رهبری امام راحل تکلیف کردند ضروری است.

شهرداری تهران به اجرای تعذیه حضرت ابوالفضل و ذکر مصیبت امروز و همزمان افتتاح این پروژه اشاره خاطر نشان کرد امیدوارم هنرمندان متعهد و اثر گذار از مجموعه امکانات فرهنگی شهر تهران و به خصوص این مجموعه به خوبی استفاده کرده و تنها به دنبال برگزاری مراسم در برج میلاد نباشند چرا که این مرکز با همان قابلیت جهت اجرای فعالیتهای فرهنگی احداث شده است.

گفتنی است امروز از 114 پروژه عمرانی حمل و نقل و خدماتی شهرداری تهران افتتاح شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تهران ، شهردار ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار