مدیر شیلات استان ایلام خبرداد: پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از شش هزار و 500 تن انواع ماهیان گرم آبی و سرد آبی از مزارع پرورش ماهی این استان تولید و برداشت شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ فتح الله سلیمانی با اشاره به اینکه این میزان تولید نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد افزود: 180 مزرعه پرورش ماهی گرم آبی و سرد آبی، استخر دو منظوره و همچنین هفت تعاونی صید و صیادی در سطح استان فعال است و یک هزار و 500 نفر نیز بصورت مستقیم و غیر مستقیم در این مزارع اشتغال دارند.

وی افزود: بیشترین ماهی تولیدی استان در بخش سردآبی مربوط به مزارع روستای کلم (سرد آبی) با ظرفیت 454 تن در شهرستان بدره و ماهی گرم آبی در مزارع شهرستان دره شهر با ظرفیت 100 تن است.

سلیمانی افزود: با فعالیت های تبلیغی صورت گرفته به منظور افزایش مصرف آبزیان، هم اکنون سرانه مصرف آبزیان در این استان از 250 گرم قبل از سال 75، به بیش از شش و نیم کیلوگرم در سال 93 رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های قابل توجهی برای تولید بیشتر آبزیان در استان وجود دارد، گفت: سازمان جهاد کشاورزی تلاش می کند با اجرای برنامه های مختلف و متنوع، مراکز پرورش ماهی در کنار سدهای استان را توسعه دهد چون این مهم علاوه بر ایجاد اشتغال، باعث افزایش تولید نیز می شود.

نتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: تولید ، ماهی ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.