مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی گفت: با بهره‌برداری کامل از فاز 12 روزانه سه میلیارد فوت مکعب معادل 75 میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.

رسول فلاح نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر اینکه در اواخر اسفندماه امسال، با بهره برداری از واحد اول فاز 12 پارس جنوبی، روزانه بیش از ١٢میلیون مترمکعب گاز طبیعی به شبکه سراسری تزریق شد اظهار داشت: با بهره برداری کامل از فاز 12 روزانه سه میلیارد فوت مکعب معادل 75 میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق خواهد شد که هم اکنون تزریق 25 میلیون مترمکعب گاز محقق شده است.

فلاح‌نژاد تصریح کرد: واحد گوگرد از دو هفته پیش در سرویس قرار گرفته و در حال حاضر طبق طراحی و برنامه ریزی تولید می‌شود به طوریکه دیگر گازهای اسیدی سوزانده نمی شوند.
 
وی با اشاره به آغاز بکار واحد اول گوگردسازی پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی، گفت: تولید گوگرد مذاب در این واحد شروع شده و برای خشک کردن و دانه بندی ارسال می شود.
 
مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی با تاکید بر اینکه در حال حاضر روزانه 250 تن گوگرد تولید می شود تصریح کرد: پس از تجمیع با گوگرد تولیدی سایر فازها، از اسکله صادراتی گوگرد پارس جنوبی صادر خواهد شد.
 
فلاح‌نژاد با بیان اینکه واحد دوم تولید گوگرد فاز 12 نیز تا پایان آذرماه به بهره برداری می رسد، گفت: با دریافت گاز ترش سکوهای جدید فاز 12، واحد جدید گوگرد سازی این فاز نیز کار خود را آغاز می کند.
 
مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی یادآور شد: روند ساخت واحد دوم بازیافت گوگرد به اتمام رسیده و آماده راه اندازی است که پس از شروع به کار واحدهای بالادستی فعالیت خود را شروع می کند.
 
مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی اظهار داشت: واحد نخست تولید گوگرد فاز 12 به ظرفیت 250 تن در روز به بهره برداری رسیده و قرار است دو واحد دیگر به ترتیب در مدار تولید قرار بگیرند که با راه اندازی آنها مجموع تولید گوگرد به 750 تن در روز خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار