نفت در هفته ای که سپری شد؛

انتخاب سرمایه‌گذاران احداث پالایشگاه در سیراف/ راه‌اندازی دو ترين پالايشگاه فاز ١٧ و ١٨ پارس جنوبی تا اواخر امسال

تزریق گاز به میدان نفتی درود، انتقال ٨,٨ میلیارد لیتر فرآورده از منطقه مرکزی، انتخاب سرمایه گذاران پالایشگاههای سیراف و راه‌اندازی دو ترين پالايشگاه فاز ١٧ و ١٨ پارس جنوبی تا اواخر امسال از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در طی هفته گذشته در صنعت نفت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صنعت نفت از بزرگیرین زیرشاخه‌های اقتصاد کشور است که می تواند علاوه بر اشتغالزایی و درآمدزایی عرصه را برای حضور فعال در بازارهای جهانی فراهم سازد.

جانشین مدیر کارخانه درود ٣ ، گفت: عمده قطعات اصلی این کارخانه که بوسیله شرکت توتال آماده شده، خارجی است و کماکان این نیاز به قطعات خارجی ادامه دارد اما ما روند جایگزینی با قطعات تولیدی داخل کشور را ادامه می دهیم.

مدیر(HSE) بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه 50.91 درصد حوادث ناشی از مرگ خاموش در کشور افزایش یافته است گفت: دودکش‌ها76.3 درصد، عدم تهویه مناسب13.1 درصد و استفاده از وسایل پخت و پز برای گرم کردن محیط3.1 درصد عامل اصلی مرگ و میر در کشور است.

حسینی با بیان این که ٦٠ درصد اقلام مورد نیاز شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه مرکزی از داخل تهیه شده است گفت: در تلاش هستیم این میزان به بیش از ٩٠ درصد افزایش یابد.

بهاي نفت در بازار آسيا در معاملات امروز سه شنبه در پي اقدام عربستان سعودي توليد کننده عمده نفت جهان در کاهش بهاي نفت صادراتي خود به بازار آمريکا ، باز هم کاهش يافت .

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG گفت: شرکت ملی گاز ایران به جایگاه‌داران اعلام کرده که بدهی ماهانه خود را ظرف یک هفته پرداخت کنند و این به شدت جایگاهداران را با فشار مالی مضاعف مواجه ساخته است.

اسامی برندگان مناقصه ساخت هشت پالایشگاه میعانات گازی در طرح سیراف نهایی شد و شرکتهای منتخب برای ادامه کار و تکمیل مدارک باید اقدامهای لازم را انجام دهند.

مجموع مصرف بنزین تهران در هفته منتهی به نهم آبانماه امسال با کمی افزایش نسبت به هفته گذشته به ١٠٣ میلیون لیتر نزدیک شد.

بساق‌زاده گفت: طی 6 ماه نخست امسال با تدوین برنامه دریافت پروپیلن تولیدی در پالایشگاه شازند امام خمینی (ره) مصرف این ماده برای تولید محصولات پایین دستی با ارزش افزوده بالا در بازار ٢٠ تا ٣٠ درصد افزایش یافته است.

مديرعامل شركت نفت مناطق مركزی ايران از افزايش توليد گاز اين شركت به منظور تامين سوخت زمستانی خبر داد و گفت: این شرکت حدود 27 ميليون مترمكعب توليد را به منظور جبران كمبود گاز تا به بهره‌برداری رسيدن فازهای جديد پارس جنوبی افزايش داده است.

پالایشگاه امام خمینی شازند در هفت ماه نخست امسال بیش از ٣ میلیارد و ٣٩ میلیون لیتر بنزین و دو میلیارد و ٧٨٠ میلیون لیتر نفت گاز یورو ٤ تولید و تحویل شرکت پخش و خطوط لوله داده است.

شعبانپور، از راه‌اندازی دو ترين پالايشگاه فازهای ١٧ و ١٨ ميدان پارس جنوبی تا اواخر امسال خبر داد و گفت: با راه‌اندازی كامل سكوی ١٨ ميدان پارس جنوبی روزانه ١٤ ميليون مترمكعب گاز به توليد كشور افزوده می‌شود.

مصرف گاز مشترکان بخش خانگی کشور در صورت تداوم و پایداری کاهش دما تا روز چهارشنبه (١٤ آبانماه) به میانگین ٣٥٠ میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.

سجادی گفت: موجودی بنزين يارانه‌ای 400 تومان در کارت‌های هوشمند سوخت به کمتر از 600 ميليون ليتر رسيد.

ابدالی گفت: شرکت پالایش گاز پارسیان در ٧ ماه نخست پارسال، ١٣ میلیارد متر مکعب گاز فرآورش کرده و این میزان در مدت مشابه امسال به ١٣ میلیارد و ٨٧٦ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

شرکت بريتيش پتروليوم انگليس اعلام کرد سود اين شرکت نفتی در سه ماهه سوم امسال کاهش يافته است.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور بیش از ٣٥٠ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین به همراه خواهد داشت.

رییس انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه تولید قیر بی‌کیفیت در کشور یک نوع خیانت به اقتصاد کشور است گفت: تولید محصول نامرغوب باعث می‌شود که اکثر بازارهای صادراتی بزرگ را از دست بدهیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کشورهای زیادی برای خرید نفت از ایران اعلام آمادگی کرده‌اند تا ما بازار خود را به دست آوریم گفت: نمی‌توان آینده قیمت نفت را به خاطر اتفاقات نابهنگام در منطقه پیش‌بینی کرد.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران گفت: ظرفیت فرآورش پالایشگاه فاز ١٢ پارس جنوبی با اتصال خط پنجم سراسری به این پالایشگاه، ٢٥ میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.

مطالعات تزریق دی اکسید کربن در مخزن با هدف ازدیاد برداشت که از سالها قبل مدنظر شرکت ملی نفت ایران قرار داشت، به نتیجه رسیده و مقرر شده است این روش برای نخستین بار در میدان رامین به اجرا در آید.

صرفه جويي در مصرف گاز با ورود موج جديد سرما و پيش بيني افزايش مصرف در روزهاي آينده ضروري است.

برداشت گاز از مخازن ذخیره سازی شوریجه و سراجه با پیش بینی افزایش ١,٥ برابری نسبت به سال گذشته، زمستان امسال به ١٥ میلیون متر مکعب در روز می رسد.

هم اکنون چهار مخزن یک میلیون بشکه ای در خارک آماده و در آستانه بهره برداری است و افزایش تعداد این مخازن طبق طرحی که از پیش تهیه شده به سیاسیت های کشور بستگی دارد.

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی امسال با کاهش ٤٠ درصدی زمان تعمیرات اساسی و تولید بیش از ١,٦ میلیارد متر مکعب گاز، ٩٨٩ میلیون دلار درآمد به دست آورده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار