برگزاری دوره‌های دکتری برای هزار نفر از مربیان دانشگاه پیام‌نور گاهی مؤثر در جهت ارتقاء هرم هیئات علمی این دانشگاه است.

دکتر محمدعلی کریمی، معاون آموزشی و تحقیقات تکمیلی دانشگاه پیام‌نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بحث اصلاح هرم هیات علمی دانشگاه پیام‌نور از چند ماه قبل مطرح و پیگیری شده است و اکنون به مرحله عملیاتی شدن نزدیک گشته است.

وی گفت: به گونه‌ای که دانشگاه اقدام به برگزاری دوره دکتری ویژه 1000 تن از مربیان این دانشگاه در جهت ارتقاء هرم هیات علمی کرده است.

وی با بیان اینکه وضعیت نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پیام‌نور از سایر دانشگاه‌ها متفاوت است، خاطرنشان کرد: در همه دانشگاه‌هایی که با شیوه آموزش باز در دنیا فعالیت می‌کنند، نسبت استاد به دانشجو یک به 250 است که حداکثر این میزان به یک به 120 می‌رسد و اکنون دانشگاه پیام‌نور در جایگاهی قرار دارد که توانسته به نسبت یک به 220 دست یابد.

وی افزود: دانشگاه پیام‌نور به منظور ارتقاء سطح کیفی آموزش‌های خود سعی کرده است در فراخوان جذب وزارت علوم شرکت کرده و جذب اساتید را فقط با مدرک دکتری صورت دهد که تاکنون بر اساس این فراخوان برای 130 رشته‌محل موفق به جذب استاد گشته است و به زودی فرآیند مصاحبه این افراد آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: اکنون در مرحله‌ای هستیم که دوره‌های ارتقاء مربیان این دانشگاه فراهم شده است و بر اساس چارچوب‌های تعیین شده زمینه ارتقاء هزار تن از مربیان دانشگاه پیام‌نور از بین 4 هزار عضو هیئات علمی فراهم گشته است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.