سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر تکواندو از امروز یکشنبه 18 آبان ماه با حضور هفت تیم از استان های تهران و البرز آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ هفته نخست سیزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر بزرگسالان تکواندو، جام خلیج فارس از امروز در خانه تکواندو فدراسیون آغاز می شود.

این لیگ قرار است تا پایان امسال به پایان برسد، یعنی کمتر از پنج ماه مسابقات آن برگزار خواهد شد. مسئولان سازمان لیگ روزهای یکشنبه هر دو هفته یک بار را زمان برگزاری لیگ برتر انتخاب کرده اند.

در مسابقات امسال هفت تیم ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته تیم سلحشور البرز شرکت ندارد و با انحلال تیم با سابقه شرکت ملی حفاری ایران، تیم بانک شهر تنها تازه وارد لیگ برتر محسوب می شود.

3 بازی در هفته اول

در هفته نخست دور رفت، صنایع استیل البرز در سومین سال حضورش با سومین سرمربی خود به دیدار دانشگاه آزاد اسلامی می رود.

استیلی ها بعد از کنار گذاشتن مرتضی کریمی و مرتضی سلطانی این بار وحید عبدالهی مربی و بازیکن سابق تیم دانشگاه را روی صندلی کوچ خود نشانده اند و در واقع عبدالهی در اولین تجربه سرمربیگری در لیگ برتر برابر تیم سابقش قرار می گیرد.

تیم جدید بانک شهر با هدایت مرتضی کریمی به دیدار مجتمع فرهنگي ورزشي جوانه از تیم های با سابقه لیگ برتر با سرمربیگری رحیم صالحی می رود.

باشگاه جوانه که در رده های دیگر لیگ نیز تیمداری می کند بعد از اعتراضات نسبت به نحوه قضاوت ها در لیگ های پایه قصد کناره گیری از مسابقات را داشت که با درخواست مسئولان فدراسیون در رقابت ها باقی ماند.

همچنین تیم پاس قوامين به دیدار شهرداري شهر انديشه می رود.

پاسی ها قهرمان دو سال قبل لیگ برتر بعد از ناکامی در فصل گذشته، باز هم مرتضی سلطانی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرده اند.

در هفته نخست شهرداری ورامین قهرمان فصل قبل رقابت ها به قرعه استراحت روبرو است.

بلاتکلیفی نامداران

با این حال نباید از بلاتکلیفی تکواندوکاران مطرح و ملی پوش در لیگ امسال گذشت.

بازیکنانی مثل علیرضا نصرآزادانی، محمد باقری معتمد، فرزاد عبدالهی، مهدی خدابخشی و مسعود حجی زواره و برخی چهره های دیگر که اکثرا از قهرمان جهان و آسیا هستند، در آغاز این رقابت ها با توجه به دستمزدهای پایین و ورود دلالی به لیگ برتر، بدون تیم مانده اند.

محصور بین تهران و البرز!

در کنار این مسائل با انحلال تیم حفاری، لیگ برتر امسال با حضور چهار تیم تهرانی، یک تیم از شهر اندیشه، یک تیم از کرج و یک تیم از ورامین خلاصه شده اند و باز هم خبری از تیم داری استان های مازندران و اصفهان که داعیه قهرمانی در کشور را دارند و تکواندو خیز هستند، نیست.

در واقع لیگ برتر تکواندو محصور بین استان های تهران و البرز است!

با اینکه لیگ برتر تکواندو که از سال 81 استارت زده شده، تیم های با سابقه ای چون ذوب آهن، مناطق نفت خیز جنوب و پرسپولیس را در خود دیده اما در چند سال اخیر تلاشی برای ورود این باشگاه های مطرح نشده است.

باز هم رکورد دانشگاه

در طول دوازده دوره گذشته مسابقات لیگ برتر از سال 81 تا 92، تیم دانشگاه آزاد با چهار عنوان قهرمانی و پاس با سه عنوان قهرمانی رکورددار هستند و در کنار آنها تیم های هسای اصفهان، فولاد ماهان اصفهان (جوانه)، شهرداری بندرعباس، شهرداری ورامین و قوامین ناجا هر کدام در یک دوره بر سکوی نخست ایستاده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، لیگ ، برتر ، تیم ، تهران ، البرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار