مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، گفت: مطالعات تبدیل جاسک به پایانه صادراتی انجام و زمین مربوط به این کار نیز تحویل گرفته شده است.

به گزارش گروه اقتصاد باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا سیدپیروز موسوی با تاکید بر این که یکی از نگرانیهای اصلی ما موضوع پدافند غیرعامل است، گفت: در جریان سفر رییس جمهوری به هرمزگان موضوع ایجاد پایانه جاسک مطرح و در ادامه نیز وزیر نفت پیگیر این قول رییس جمهوری شده است.
 
موسوی افزود: طبق برنامه قرار است حدود ٢٠ میلیون بشکه مخزن ذخیره سازی در جاسک از طریق سه اس پی ام شناور ایجاد شود همچنین برای ایجاد پایانه های مشابهی در مناطق لاوان و سیری نیز برنامه ریزی لازم انجام شده است، بخش خصوصی نیز در قشم برنامه هایی برای ایجاد پایانه صادراتی با هدف متنوع سازی مبادی صادرات نفت دارد.
 
وی با بیان این که تاکنون مطالعات تبدیل جاسک به پایانه صادراتی انجام شده و زمین مربوط به آن نیز تحویل گرفته شده است، اظهار کرد: بتازگی نیز بیژن زنگنه، وزیر نفت در جلسه ای با حضور مسئولان چهار شرکت اصلی، وظایف آنها را برای عملی شدن دستور رئیس جمهوری در جاسک مشخص کردند.
 
موسوی با بیان این که در دولت یازدهم تعاملات مناسبی میان وزارتخانه های خارجه و نفت برای دیپلماسی فعال انجام شده است، گفت: در زمینه احیای سوآپ سفرها و بازدیدهای بسیار خوبی انجام شده است و ما در مدتی که عملیات سوآپ نفت متوقف بود، تعمیراتی انجام داده و اکنون آمادگی کامل برای ازسرگیری این عملیات در پایانه های نفتی وجود دارد.
 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این که تعمیرات و بازسازی بخشهای مختلف مخازن و خطوط لوله در این سالها انجام شده و همه خطوط لوله هم اکنون تعمیر شده است و گفت: بخش عمده خطوط لوله جریانی ٦٠ اینچ در این مدت تعمیر شدند و بخش جزیی از آن باقی مانده که در دستور کار است. همچنین در بازرسی خارجی ٣٠٠ نقطه بحرانی کشف و شناسایی شده است و هم اکنون در حال عملیات کیسه گذاری برای رفع این مشکل هستیم.
 
موسوی یادآور شد: عملیات بازرسی داخلی روی سه خط لوله که از دهه ٧٠ انجام نشده بود در دستور کار است و بزودی پیمانکاران آنها انتخاب و میزان خوردگی خطوط لوله ارزیابی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار