بهره گیری از ظرفیت های عظیم نهضت کربلا باید به عنوان فرهنگ در امت اسلام نهادینه شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، امام جمعه موقت رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت : قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سرشار از نکات آموزنده و رهایی بخش است که تأسی از آن می تواند زندگی انسان های با بصیرت و آزاده را به سوی کمالات رهنمون سازد .
حجت الاسلام والمسلمین پور رضا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از پیام های مهم نهضت کربلا اعلام کرد و افزود : در این فریضه الهی ظرفیت هایی نهفته است که اگر در راستای نهادینه کردن آن برنامه ریزی شود تحول بنیادین در عرصه های مختلف اجتماعی و اخلاقی در جامعه پدیدار می شود .
وی با تقدیر از تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر بررسی و تصویب طرح همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر گفت: نیاز است برای اجرای هر چه بهتر این طرح ، قرارگاهی علمی و فکری تشکیل شود تا زمینه های احیاء این فریضه و مسئولیت افراد مشخص شود.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز با تشریح ترفندهای شوم دنیای استکبار در روند مذاکرات هسته ای گفت: غربی ها هیچگاه اجازه نخواهند داد از این مذاکرت نفعی به ملت ایران برسد و در ایـن زمینه مسئولان ما باید هوشیار باشند.
حجت الاسلام والمسلمین پور رضا همچنین با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر بهره گیری از ظرفیت های عظیم کشور در عرصه های مختلف گفت: گیلان همچون دیگر استان های کشور توانمندی های فراوانی دارد که برنامه ریزی در جهت شکوفایی آن مستلزم مدیریت جهادی و برنامه ریزی کاربردی است .
امام جمعه موقت رشت در ادامه با قدردانی از تلاش های رسانه ملی و سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه اول محرم افزود: پوشش فراگیر عزاداری ها و همچنین مراسم لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا زینب (س) در ماه محرم از اقدامات موثری ست که تداوم آن می تواند فرهنگ ساز باشد.


انتهای پیام/


برچسب ها: گیلان ، نماز ، جمعه ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.