عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید خود را از وابستگی به در آمدهای نفتی نجات دهیم تا به اقتصاد مقاومتی برسیم، گفت: دولت کارخانه‌هایی را در اختیار دارد که به دلایلی درآمد آن‌ها بهینه نیست و این کارخانه‌ها نیازمند بازسازی و اصلاح هستند و بهتر است به بخش خصوصی سپرده شوند.

"حبیب‌الله محمودیان" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کشور ما منابع متنوعی دارد که باید فعال شود، اظهارداشت: دولت کارخانه‌هایی را در اختیار دارد که به دلایلی درآمد آنها بهینه نیست و این کارخانه‌ها نیازمند بازسازی و اصلاح هستند. اگر این کارخانه‌ها به بخش خصوصی سپرده شود. چرا که این واگذاری می‌تواند یکی از منابع درآمدی کشور باشد علاوه بر این صادرات کشورمان به کشورهای همسایه می‌تواند موقعیت مناسبی فراهم کند تا منابع درآمد صادراتی را افزایش دهیم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر اصلاح ساختار مالیاتی هنوز تکمیل نشده است. بنابراین باید تمامی بخش‌های تجارت را مشخص کنیم. در رابطه با تجارت جزء نیز عرض کنم که در قسمت حقوق کارگران و کارخانه‌ها درآمدهای شفافی را وصول می‌کنیم. اما در قسمت بازار و توزیع درآمد متاسفانه دولت موفق نبوده و این نیاز احساس می‌شود که این موضوع ساماندهی شود تا امکان دریافت مالیات محقق گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در عین حال باید بدهی 23 هزار میلیارد دولت به بخش‌های عمران و پیمانکاران عمران پرداخت شود به نظر بنده تلاش ما باید در این جهت باشد که از وابستگی به در آمدهای نفتی خود را نجات دهیم تا رسیدن به اقتصاد مقاومتی را شاهد باشیم.
   
انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، درآمد ، نفت ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار