امیر نشین قطر، تروریست های تکفیری در لبنان را با سوء استفاده از عناوینی مانند"اتحادیه های خیریه قطر" با ادعای "کمک به مهاجران سوری در لبنان" سرمایه گذاری کرده و می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه لبنانی "البناء" فاش ساخت، امیر نشین قطر، تروریست های تکفیری در لبنان را با سوء استفاده از عناوینی مانند"اتحادیه های خیریه قطر" با ادعای "کمک به مهاجران سوری در لبنان" سرمایه گذاری کرده و می کند.

تعداد زیادی از مردم سوریه در نزدیکی مرزهای سوریه با لبنان، به خاطر تجاوزات و جنایات گروه های تروریستی که شیخ نشین های خلیج فارس از آنها برای تحقق اهداف خود از خلال یورش به سوریه، استفاده کرده اند، مجبور به مهاجرت به لبنان شدند.

این روزنامه در گزارشی توضیح داد که شیخ نشین قطر، از این موسسات بشردوستانه به عنوان پوششی بر حمایت های مالی قطر از گروه های تکفیری فعال در لبنان، سوء استفاده می کند.

این روزنامه افزود: تحقیقات دستگاه های امنیتی لبنان و توقیف شبکه های تروریستی، از بسیاری از وقایع تروریستی که اموال قطری در ان نقش مهمی را ایفا می کند، پرده برداشته است؛ به نحوی که پیش از هجوم تروریست های داعش و النصره به منطقه ی عرصال، هیئت امداد رسانی قطری طبق معمول، یک محموله ی باری به حجم 400 صندوق که گمان می رفت حاوی مواد غذایی برای پناهندگان سوری مقیم در این منطقه باشد را ارسال کرد، ولی بعدا مشخص گردید که این صندوق ها، اموالی بوده است به گروه های تروریستی در عرسال تحویل داده شده است.

این روزنامه توجه را بدین نکته معطوف ساخت که هیئت های قطری، صندوق های حمایتی تروریست ها را در میان تعدادی از صندوق های حاوی مواد غذایی برای پناهندگان سوری جاساز کرده بودند تا به دست تروریست های موجود در منطقه برساند که به هنگام بازرسی ارتش لبنان، ماهیت این صندوق ها مشخص شد.

گفتنی است که بسیاری از  گزارش ها، از دست داشتن شیخ نشین قطر و رژیم آل سعود در حمایت و تسلیح گروه های تروریستی در سوریه از طریق لبنان، بواسطه برخی جریان های سیاسی در لبنان و نیز، سرمایه گذاری، تسلیح و تسهیل عبور تروریست ها به سوریه، تحت نظر دولت حاکم در ترکیه، با حمایت های غربی اعم از آمریکا و متحدان آن در فرانسه و انگلیس، حکایت دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار