هررنگ از میوه از سبزی در پیشگیری از چه بیماری موثر است؟ میوه‌هایی که با رنگ قرمز و بنفش مانند انار و شاتوت از ابتلای فرد به سرطان جلوگیری می‌کند همچنین سبب افزایش طول عمر بیماران قلبی عروقی می‌شود.

مسعود کیمیایی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: رنگ میوه‌ها در ایجاد خاصیت متفاوت برای آن تاثیر می‌گذارد میوه‌هایی مانند خیار، کلم و کاهو که رنگ سبز دارند کلروفیل در آنها وجود دارد که این کلروفیل ویتامینی را در میوه به وجود نمی‌آورد.

وی افزود: میوه‌هایی مانند پرتغال و نارنگی که رنگ‌ نارنجی و زرد در آنها دیده می‌شود پیش ویتامین A دارند و رنگ زرد و نارنجی آنها این ویتامین را در آنها به وجود می‌آورد.

در انار و شاتوت دیده می‌شود کلسترول خون بدن را کاهش می‌دهد و از لخته شدن خون در رگهای فرد جلوگیری می‌کند همچنین سبب افزایش طول عمر در بیماران قلبی – عروقی می‌شود.

کیمیاگر عنوان کرد: همچنین رنگ قرمز و بنفش میوه‌های مانند انار و شاتوت به درجات متفاوتی از انواع سرطانها به خصوص سرطانهای شایعی چون ریه، سینه و دستگاه گوارش پیشگیری می‌کند.
برچسب ها: میوه ، سرطان ، قرمز ، رنگ ، ویتامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۳
مادرجان ما گورمون کجا بوده که کفنمان باشه نفست از جای گرم بلند میشود هنوز دو ماهه که کرایه خانه مان را نداده ایم میوه از کجا بخوریم
آخرین اخبار