احزاب چپ آلمان خواهان حذف پ.ک.ک از فهرست سازمانهای تروریستی هستند اما برخی احزاب خواهان احتیاط بیشتر در این مورد هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در هفته های گذشته تظاهراتی از سوی کُردهای ساکن آلمان در اعتراض به آنچه سیاستهای محافظه کارانه ترکیه در قبال حمله داعش به کوبانی عنوان می‌کنند، برگزار کردند.به دنبال اعتراضات 20 هزارنفری کُردها در آلمان و نیز شرکت نیروهای پ.ک.ک در عملیات بیرون راندن داعش از بخشهایی از مناطق کردنشین عراق، برخی احزاب چپ آلمان خواستار لغو ممنوعیت فعالیت این گروهو حذف نام آنها از فهرست سازمانهای تروریستی شدند.
 
"جان وان آکن" نماینده حزب چپ آلمان در پارلمان این کشور که در راهپیمایی روز یکشنبه گذشته کردهای آلمان شرکت کرده خواستار پایان دادن به ممنوعیت فعالیت پ.ک.ک شد.
 
وی که در کمیته روابط خارجه پارلمان آلمان نیز عضو است، به کریستیان ساینس مانیتور گفته است:" پ.ک.ک در ترکیه آتش بس اعلام کرده است.امروز بسیاری از کشورها این گروه را آخرین سنگر برای دفاع در مقابل گروه داعش می پندارند. از یک طرف پ.ک.ک بوسیله آمریکا تسلیح شده اما از طرفی اینجا در آلمان به عنوان تروریست تحت تعقیب قرار می گیرد. قطعا این کار درست نیست."
 
اما برخی احزاب آلمان در این باره با احتیاط قدم بر می دارند. "فیلیتز دمیرل" نماینده هامبورگ از حزب سبز می گوید وضعیت انسانی بر قانونی اعلام کردن فعالیت پ.ک.ک ارجحیت دارد.
 
وی افزود:"کُردها در هامبورگ توانسته‌اند حمایت عمومی را کسب کنند اما ما باید محتاط باشیم و با ریختن همه چیز در یک ظرف و آمیختن آنها با هم روند صلح را (در ترکیه) به خطر نیاندازیم."
انتهای پیام/ض

منبع :فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار