سرمایه‌گذاران برتانیایی اعلام کردند که پیشنهادی جدی برای نجات تیم فرمول یک ماروشا از انحلال، ارائه داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران "بالجیندر سوهی" و "سانی کاشال" سرمایه گذاران بریتانیایی – هندی که در حال حاضر در صنعت فولاد فعالیت می کنند، مدعی شدند که یک پیشنهاد جدی 55 میلیون پوندی را برای نجات تیم فرمول یک ماروشا از انحلال ارائه داده اند.

این دو نفر که از کاندیداهای حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی بریتانیا هستند، در مصاحبه با نشریه تلگراف اعلام کردند که در طول روزهای گذشته در حال مذاکره با مدیران تیم ماروشا که مقر آن در بنبری انگلستان است، بوده اند. اندی وب، مدیر اجرایی تیم ماروشا در طول سه هفته گذشته با این دو نفر مذاکره کرده است. مالک فعلی تیم ماروشا در حال حاضر، آندری چگلاکف، میلیونر روسی است.

این قرارداد ۵۵ میلیون پوندی از این لحاظ قابل توجه تر خواهد شد که تیم ماروشا در شرف کسب مقام نهمی سازندگان در فصل 2014 است و این در حالی است که بدهی های تیم از حد انتظار فراتر رفته و سرمایه های چگلاکف نیز برای این منظور محدود است.

سوهی در مصاحبه با تلگراف گفت: "به انجام معامله بسیار نزدیک هستیم اما این معامله باید با قیمت مناسب اتفاق بیفتد. ما پیشنهاد جدی خود را مطرح کرده ایم و باید ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.”

این زوج باید بدهی های 30 میلیون پوندی این تیم را نیز متقبل شوند و این در حالی است که ماروشا همچنان به فراری برای تامین موتورهای امسال خود بدهکار است. در حال حاضر ماروشا تنها ۶ میلیون پوند بابت حضور سالیانه خود پاداش می گیرد. اما نکته قابل توجه برای سرمایه گذاران این است که تیم ماروشا در صورت به پایان بردن فصل و نگه داشتن مقام نهمی خود، 40 میلیون پوند پاداش مضاعف دریافت خواهد کرد، چیزی که دیگر تیم انصراف داده، یعنی کیترهم، از آن محروم است. این مقام نهمی با دو امتیازی که ژول بیانکی در مسابقه موناکو امسال برای این تیمکسب کرد، به دست آمده است که اولین امتیازهای تاریخ تیم ماروشا بود.

تیم ماروشا همچنان در شوک تصادف ژول بیانکی در گرندپری ژاپن است که وضعیت این راننده را بسیار وخیم کرده و جان وی همچنان در خطر است. مطمئنا این تیم دوست نخواهد داشت تا فرمول یک را در چنین وضعیتی ترک کند. طبق اعلام رسمی مسئولین تیم، ماروشا در گرندپری آمریکا حاضر نخواهد بود و حضور در گرندپری های برزیل و ابوظبی نیز به مذاکرات با سرمایه گذاران بستگی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار