اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیر دولتی حامی مردم فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: طی سال‌های اخیر، مدام رژیم صهیونیستی در پی افروختن آتش جنگ در منطقه بوده و اینک با تجاوز به حریم مسجد‌الاقصى، جنایتی بین‏‌المللی را رقم زده است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، اتحادیه بین‌المللى سازمان‌هاى غیر دولتى حامى مردم فلسطین در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس بیانیه‌ای منتشر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است:

رژیم صهیونیستی سال‌های متمادی است که سیاست مخرب و گسترده‌ای را علیه فلسطینی‌ها آغاز کرده و با بازداشت، قتل و شکنجه جوانان مبارز، زنان، کودکان و نوجوانان به بهانه‌های پوچ و واهی، آنان را در ورطه خطر جدی قرار داده است.

این رژیم جعلی با الگو قراردادن اقدامات اشغالگرانه خود در حرم ابراهیمى و در شهر الخلیل تلاش دارد با تقسیم مسجد‌الاقصى بار دیگر بر خلاف تمام قوانین بین‌المللى سیاست‌هاى اشغالگرانه خود را ادامه داده و به خیال خام خود بر روى زمین واقعیت‌هاى موجود را تثبیت کند اما مسلمانان فلسطینى با قیام خود علیه این اقدامات آنان را ناکام خواهند گذارد.

این بیانیه می‌افزاید: اقدامات گسترده نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین، بار دیگر جنگ‌طلبی و تجاوزگری در سیاست این رژیم را به جهانیان ثابت کرد. طی سال‌های اخیر، مدام این رژیم در پی افروختن آتش جنگ در منطقه بوده و اینک با تجاوز به حریم مسجد‌الاقصى، جنایتی بین‏‌المللی را رقم زده است.

این اقدامات مغایر موازین بین‌المللی و ناقض حقوق غیرنظامیان و مناطق اشغال‌شده است. بر اساس کنوانسیون‌های ۱۹۴۹ ژنو، این اقدامات، به منزله جنایت جنگی محسوب می‌‏شود و جامعه بین‏‌المللی باید ضمن محکوم کردن این اقدامات، در زمینه تضمین رعایت و حسن اجرای این موازین عام، تدابیر قضائی و اجرائی مقتضی را به عمل آورد.

این بیانیه تصریح می‌کند: دبیرخانه اتحادیه بین‌المللى سازمان‌هاى غیردولتى حامی مردم فلسطین ضمن محکوم کردن این جنایات، نقض فاحش و آشکار موازین انسانی و بشردوستانه بین‏‌المللی را که به منزله ارتکاب «جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت» هستند، مستلزم تعقیب و محاکمه بین‏‌المللی می‌‏‌داند و از مجامع بین‌‌‏المللی، سازمان‌های مردم‌نهاد و نخبگان جهانی تقاضا دارد ضمن تحکیم همبستگى با مردم مظلوم فلسطین اقدامات این رژیم جنایتکار را محکوم کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار