سخنگوي جنبش فتح تأکید کرد که رژيم صهيونيستي تلاش مي کند با تکيه بر ادعاهاي واهي تاريخ را وارونه جلوه دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی از یورش 150 یهودی افراطی تحت حمایت نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به محوطه مسجد الاقصی خبر داد.

احمد عساف سخنگوی جنبش فتح در رام الله در گفتگو با این شبکه گفت: ادامه فشارهای اسرائیل بر مردم فلسطین و تلاش برای تبدیل این جنگ به جنگ مذهبی بازی با آتش است. مسجد الاقصی جایگاه ویژه ای دارد. این جایگاه فقط مختص فلسطینیان و اعراب نیست بلکه همه مسلمانان جهان در آن شریک هستند. این بخشی از اعتقادات ماست.

سخنگوی جنبش فتح در ادامه افزود: وقتی رژیم صهیونیستی تلاش می کند بر این مکان مقدس تسلط پیدا کند و با تکیه بر ادعاهای واهی و دروغ پردازی سعی می کند تاریخ را وارونه جلوه دهد ، ما هیچگاه این اجازه را به آنها نخواهیم داد.

احمد عساف گفت: همه ما به یاد داریم شورش های متعددی در گذشته از طرف نظامیان رژیم اشغالگر یا شهرک نشینان اسرائیلی با انگیزه تجاوز به مسجد الاقصی صورت گرفته است.

آنچه امروز خطر آفرین است ، این است که این تجاوزات با حمایت سربازان رژیم صهیونیستی و بر اساس سیاست تقسیم بندی نقشه حمله به مسجد الاقصی بین ساکنان یهودی و حکومت اشغالگر اسرائیل صورت می گیرد.

وی افزود: اسرائیل تلاش می کند از طریق تدوین قوانین نژاد پرستانه و قوانینی که از این متجاوزان حمایت و حراست کند ، یک مبنای قانونی برای تجاوزات آنها ایجاد کند.

سخنگوی جنبش فتح اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از آزادی ادیان و دموکراسی و دادن مجوز به ساکنان یهودی برای دست یافتن به حقوق طبیعی خود سخن می گوید ، در حالی که همه این سخنان دروغ و افتراء است. لذا همه کشورها باید در مقابل این تجاوزات واکنش نشان دهند.

وی اظهار داشت: یورش اسرائیلی ها به مسجد الاقصی مطمئنا خود جوش و به خاطر اعیاد دینی یهودی نبوده و حتما دولت اسرائیل از قبل برای آن برنامه ریزی کرده بود و اکنون در آستانه مذاکرات صلح این اقدامات انجام می شود.

احمد عساف گفت: اقدامات اسرائیل در تمام نقاط سرزمین فلسطین از زمانی که آن را اشغال کرده است ، یعنی سال 1967 از جمله در قدس و به طور مشخص در محوطه مسجد الاقصی، همگی باطل و غیر قانونی است و ما همیشه در مقابل آن ها ایستادگی می کنیم و این ایستادگی همچنان ادامه دارد. ما از این اماکن مقدس به هر قیمت که باشد حمایت می کنیم.

سخنگوی جنبش فتح افزود: ما با همه طرف های بین المللی تماس برقرار می کنیم ، تا به مسئولیتی که در قبال اقدامات اسرائیل بر عهده دارند عملی کنند.

برای ما قابل قبول نیست که این جنایات و تجاوزات در سایه تلاش هایی صورت گیرد ، که آمریکا از آن برای برقراری صلح سخن می گوید. ما در مقابل جنایات اسرائیل ساکت نمی نشینیم.

در نتیجه اگر جامعه بین المللی و مخصوصا آمریکا برای برقراری صلح حقیقی و ایجاد ثبات در منطقه تلاش نکنند ، چاره ای جز فشار بر اسرائیل وجود ندارد تا از این اقدامات و تجاوزات دست بردارد و به قوانین بین المللی و توافقات امضاء شده احترام بگذارد.

اگر جامعه بین المللی نتواند با فرصتی نه ماهه که برای مذاکره قرار داده شده و پنج ماه از آن باقی مانده است ، اهداف مورد نظر را محقق کند ، ما به گزینه های جایگزین فلسطینی متوصل می شویم و به همه سازمانهای بین المللی از جمله دادگاه جنایات بین المللی مراجعه می کنیم تا از حقوق ملت خود دفاع کنیم.

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به اسرائیل و پیگیری مذاکرات سازش گفت:  این سفر نیز به دنبال سفرهای قبلی و برای تکمیل آنها صورت می گیرد. آمریکا از ابتدای امسال ده ها دیدار با مقامات اسرائیلی انجام داده و تلاش های زیادی کرده است. اما متاسفانه باز هم شاهد اینگونه تجاوزات هستیم. لذا ما خواستار فشار واقعی بر رژیم اشغالگر اسرائیل هستیم و معتقدیم این تلاشها به نتیجه نخواهد رسید و خشونت برضد مردم فلسطین ادامه خواهد یافت.

احمد عساف ادامه داد ، ما به وظیفه خود در مقابل این اماکن مقدس عمل خواهیم کرد ، اما سئوال ما از دوستان عرب این است که نقش و وظیفه شما در مقابل این اقدامات اسرائیل چیست. چرا تلاشی از جانب کشور های عربی و اسلامی برای حمایت از اولین قبله و دومین مسجد و سومین حرم شریف دیده نمی شود. چرا دوستان عرب صدایشان در محکومیت این جنایات در نمی آید. چرا آمریکا هیچگونه فشاری بر اسرائیل برای توقف این اقدامات وارد نمی کند.

امیدواریم پاسخی از جانب کشورهای بین المللی و خصوصا دوستان عرب برای این سئوالات بشنویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار