معاون وزير جهاد کشاورزي از پرداخت مابه التفاوت يارانه شير به دامداران خبر داد .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،حسن رکني به بررسي مشکلات دامداران گرمسار به موضوع مشکلات خريد شير با قيمت تضميني اشاره کرد و گفت: دولت براي ساماندهي صنايع لبني، قيمت تضميني شير را از کيلويي يک هزار و 10 تومان به کيلويي يک هزار و 440 تومان رساند ولي به دليل مشکلاتي اين قيمت محقق نشد .

وي تصريح کرد : دولت قصد دارد مابه التفاوت اين قيمت را که از ابتداي امسال پرداخت نشده را به صورت يارانه به دامدار بپردازد و قرار است شنبه آينده پس از  رايزني با معاون برنامه ريزي رياست جمهوري اين مبلغ به صورت يارانه سه ماهه اول امسال به دامداران پرداخت شود .

رکني به دامداران توصيه کرد : با تشکيل تعاوني هاي فعال و فروش شير با قمت تضميني به دولت ، دست دلالان را در اين زمينه کوتاه کنند .

معاون امور توليدات دامي وزارت جهاد کشاورزي همچنين با اشاره به کاهش قيمت گوشت سفيد در کشور گفت : اين وزارت خانه براي جلوگيري از ضرر مرغداران  شرکت پشتيباني و امور دام را موظف کرده است که مرغ مازاد را با قيمت کيلويي شش هزار و 500 تومان تا هفت هزار تومان از مرغداران خريداري کند .

وي با بيان اينکه توليد گوشت سفید در ايران به مرز اشباع شدن رسيده و مرغداران براي جلوگيري از ضرردهي بايد با صادرات و تناسب توليد و عرضه در بازار روي آورند .

رکني با بيان اينکه اندازه استاندارد مرغ در جهان بين يک کيلو و800 گرم تا 2کيو و200 گرم است ،آمادگي وزارت جهاد کشاورزي را براي خريد مرغ با اندازه استاندارد از طيورداران و صادرات آن به کشور هاي منطقه اعلام کرد .

انتهای پیام/
برچسب ها: گوشت ، تولید ، کیفیت ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار