عصر روز يازدهم محرم الحرام به همت هیات حسینی نوش آباد شهر "آیین های عاشورایی" در مجموعه فرهنگی مذهبی خیمه گاه این هیات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان از کاشان، اجرای تعزيه شهادت امام حسين ،مراسم خيمه سوزي ،غارت سپاه يزيد در اردوگاه ابي عبدالله ، هلهله و شادماني لشگر ابن سعد پس از ظهر عاشورا در حمله به خيمه ها و اسارت اهل بيت(ع)،حضور اعراب بني اسد در قالب مراسم خيل عرب به صورت کاملا تاثیرگذار، زنده و طبيعي در فضایی به وسعت 30 هزار متر مربع باز آفريني شد.

تعداد زیادی از هنروران و تعزیه خوانان با نمایش واقعی خيمه سوزي خیام حریم اهل بیت(ع) و مراسم خيل عرب توسط شبيه قوم بني اسد حالتی حزن آلود، جانسوز و غم افزا را بازسازی می کنند.

وقایع مصيبتهاي امام حسین(ع) و اهل بيتش(ع)توسط هنروران و تعزیه خوانان طبیعی و بسيار تاثير گذار مشابه وقايع عصر روز عاشورا برای عزاداران مجسم می شود که سوگواران حسینی خود را در هیاهو واویلای کربلا می بینند.

شرکت تعداد زیادی از سوگواران و عزاداران حسینی علاوه بر شهرستان های آران و بیدگل، کاشان نواحی حومه از دیگر مناطق کشور نیز برای دیدن این مراسم به شهر نوش آباد سفر می کنند تا وقایع غم انگیز عاشورا را به صورت ملموس، محسوس و مستند مشاهد کنند.

حضور تعداد زیادی از عکاسان، فیلمبرداران داخلی و مستندسازان داخلی حتی وقایع نگاران از مناطق خارج از کشور نیز در مستندنگاری و انتشار اخبار این مراسم در تمامی رسانه های دیداری، نوشتاری و شنیداری به ویژه فضای مجازی، سایت ها، و وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی قابل تامل و توجه است.

گفتنی است: شهر مذهبی، مومن و ولایتمدار نوش آباد با پیشینه تاریخی و باستانی هفت هزارساله با جمعیت 12هزارنفری در فاصله هشت کیلومتری شمال کاشان و سه کیلومتری غرب شهرستان آران وبیدگل در استان اصفهان واقع شده است که اجرای مراسم آیینی و سنتی مذهبی ماه های محرم، صفر و ایام فاطمیه آن زبانزد خاص و عام در سراسر کشور است و هر سال در این ایام علاوه بر میهمان داخلی جستجو گران حقیقت از خارج از کشور را نیز راهی این خطه مذهبی می کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، مراسم ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.