مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی به عنوان مهمترین الگو در شکل‌گیری جامعه اسلامی را اصلی‌ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،صفی‌پوربا اشاره به نامگذاری چهاردهم آبان به نام روز شورای فرهنگ عمومی،‌ خاطرنشان کرد: در عصر حاضر با توجه به اين‌كه نقش فرهنگ نسبت به گذشته به مراتب افزون‌تر شده است، ضرورت هماهنگي و همسويي صاحب‌نظران، كارشناسان و برنامه‌ريزان فرهنگي كشور با نيازهاي فرهنگي جامعه نيز بيشتر احساس مي‌شود.

وی افزود: بر اين اساس شوراي فرهنگ عمومي استان در مركز هر استان با هدف شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومي و اصلاح و ارتقاي آن و نظارت و پيگيري مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي و شوراي فرهنگ عمومي زير نظر شوراي فرهنگ عمومي كشور تشكيل مي‌شود.

صفی‌پور گفت: فرهنگ شاکله و محور فعالیتهای جامعه محسوب می شود و جایگاه خطیر شورای فرهنگ عمومی و مباحث و مصوبات مطرح شده در آن می‌تواند حافظ ارزشهای انقلاب اسلامی باشد چراکه این شورا فضای فرهنگی کشور را رصد می‌نماید و مصوبات آن در راستای ارتقاء، تقویت و بهبود فضای فرهنگی جامعه است.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی نهادی مبتنی بر ارزشهای حاکم در جامعه‌ی اسلامی و ایرانی است که با حضور فرهیختگان علمی و فرهنگی تشکیل می‌شود و مصوبات آن از شاخص‌های تاثیرگذاری است که می تواند فرهنگ عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار داده و موجب بالندگی آن گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی باید با مصوبات منطقی و مبتنی بر نیازهای روز جامعه در عرصه‌ تصمیم‌گیریهای کلان فرهنگی استان ازجمله ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی، فرهنگ عفاف و حجاب در تعالی جامعه و سیر آن در مسیر آرمانهای انقلاب اسلامی موثر باشد  و اقدامات شاخص و مطلوبی را انجام بدهد.

وی پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی به عنوان مهمترین الگو در شکل‌گیری جامعه اسلامی  را اصلی‌ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی برشمرد.

صفی‌پور بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح و ترسیم راهکارهای سازنده توسط شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد. 
انتهای پیام/ز
برچسب ها: رسالت ، شورای ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.