عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه در نشست سه جانبه عمان موضوع شهروندان آمریکایی که بازداشت شده در ایران را مطرح خواهیم کرد، گفت: آمریکایی‌ها می‌توانند در رابطه با مسائل شهروندان خود اظهار نظر کنند اما حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارند.

"سیدباقر حسینی" عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه در نشست سه جانبه عمان موضوع شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران را مطرح خواهیم کرد، گفت: آمریکایی‌ها می‌توانند در رابطه با مسائل شهروندان خود اظهار نظر کنند اما حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارند.

وی همچنین با اشاره به اظهار نگرانی "جنیفر ساکی" در رابطه با حقوق بشر در ایران ادامه داد: آمریکایی‌ها در جایگاهی نیستند که بتوانند به حقوق بشر در ایران اعتراضی داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اینگونه اظهارات مقامات آمریکایی در حالی است که آنها خود محور شرارت، حامی رژیم صهیونیستی و تروریست‌های داعش هستند که به طرز وحشیانه‌ای حقوق بشر را زیر پا گذاشته‌اند.

حسینی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها تاکنون در ارتباط با حقوق بشر، مسائل دفاعی و امنیتی ایران بارها اظهارنظر کرده‌اند در حالی که این مسائل به هیچ عنوان به آن‌ها ربطی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار