رئیس دانشگاه کردستان گفت: بیش از 300 عضو هیئت علمی به صورت تمام وقت در این دانشگاه خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران سنندج،فردین اخلاقیان با بیان این مطلب گفت:اگر این مهم را در چرخه‌ای شامل آموزش، پژوهش، تولید علم، فناوری، بازار و غیره قرار دهیم نقش مهم و پررنگ دانشگاه در تولید علم و فناوری را می‌توان درک کرد.
وی گفت: علم بیشتر به توضیح علم است، اما فناوری با استفاده از ظرفیت علم و قوانین جهان آنچه را که وجود ندارد ایجاد کرده و در اختیار انسان قرار می‌دهد.رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد:‌ بیشترین میزان سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه دستیابی به علم در بستر دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نظام آموزشی در کشور ما یک مسیر تکاملی خاصی را طی کرده تا به این نقطه رسیده است، افزود: در سال‌های اول پیروزی انقلاب نیاز به توسعه آموزش و همگانی کردن آموزش‌ها به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت.

به گفته اخلاقیان، تربیت نیروهای متخصص در رشته‌های مختلف با توجه به اینکه قبل از انقلاب در بسیاری از موارد از نیروهای غیربومی و حتی از کشورهای دیگر استفاده می‌شد برای جایگزین کردن به عنوان یک نیاز مهم احساس شد. وی با بیان اینکه تولید و توسعه فناوری فاز سوم چشم‌انداز و هدف‌گذاری دانشگاه‌های سطح کشور بود که در این راستا نیز خوشبختانه با شتاب خوبی در حرکت هستیم، گفت:دانشگاه کردستان در حال حاضر با بیش از 300 عضو علمی که به صورت تمام وقت در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند سالانه صدها مقاله ارزشمند را تولید می‌کند.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.