تصویر برداری مجموعۀ تلویزیونی " اهل فتوت" به کارگردانی داریوش یاری هم اکنون روی میز تدوین قرار دارد.

داریوش یاری نویسنده، کارگردان و تهیه کننده مستند " اهل فتوت" در گفتگو باخبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت:" اهل فتوت" در 6 قسمت 50 دقیقه‌ای با مشاوره و کارشناسی رضا مختاری و محمد رضا جوادی یگانه به قلم مسعود اعرابی به رشتۀ تحریردرآمده است.

وی افزود: برای نگارش فیلمنامه این مستند تحقیق و پژوهش فراوان انجام شده و نگارش آن به مدت یک سال به طول انجامیده است.

یاری گفت: در این مجموعه شکل های مختلف آیین‌های جوانمردی، پهلوانان، عیاران، فتیان و لوطیان را مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: " اهل فتوت" قصد دارد تغییر و تحولاتی را که در شکل گیری پهلوانی، عیاری و فتیان در ایران انجام شده تا به لوطیان و داش مشتی‌ها رسیده را به تصویر بکشد.

وی تصریح کرد: در این مجموعه به تعدادی از جوانمردان و  پهلوانان مانند: کی خسرو، ابومسلم خراسانی، یعقوب لیث صفار، سمک عیار، پوریا ولی، ستارخان و غلامرضا تختی می‌پردازد.

 وی عنوان کرد: در مجموعه " اهل فتوت" آئین‌های مختلف  جوانمردی از پهلوانان اسطوره‌ای در پیش از اسلام تا عیار، ‌عیاری را در روزگار معاصر مورد بررسی قرار می‌دهد.

یاری در ادامه گفت: این مجموعه از بازیگران تلویزیون، تئاتر و تعدادی از پهلوانان از جمله پهلوان توپ‌چی بهره برده ایم.

این کارگردان افزود: مجموعۀ " اهل فتوت" در تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تربت جام، خوی، تبریز، اردبیل و ... مقابل دوربین  پیام عزیزی رفته است.

وی در پایان اظهار داشت: مسعود اعرابی پژوهشگر، علی خلیلی مدیر تولید و برنامه ریز، سید مهدی موسوی طراح صحنه و لباس، علی عدالت دوست صدا بردار، شهرام خلج طرح گریم ، النا گرگیا عکاس و رامین شه منش دستیار اول کارگردان از عوامل پشت دوربین این مجموعه هستند.

گفتنی است، تدوین مجموعه تلویزیونی" اهل فتوت" را علیرضا کمال پور بر عهده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.