مهران تیشه گران بیان کرد: مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا مهم‌ترین رویداد فدراسیون ناشنوایان در آبان ماه است.

مهران تیشه گران دبیر فدراسیون ناشنوایان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: علیمرادی رئیس فدراسیون ناشنوایان در حاشیه مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان نوجوانان و جوانان جلسه‌ی و دیداری را با روسای جهانی ورز‌ش‌های ناشنوایان برگزار کرده است علمیرادی در این نشست پیشنهادی در خصوص برگزاری مسابقات المپیک تابستانی 2011 ناشنوایان به صورت مشترک با ارمستان مطرح کرده است.

روسای جهانی ورزشی‌های ناشنوایان از پیشنهاد علیمرادی رئیس فدراسیون ناشنوایان اسقبال کردند و قول دادند پیشنهاد مسئولان کشورمان مورد بررسی قرار دهند و تلاش خود را برای کسب رضایت تیم های شرکت‌کننده را در خصوص برگزاری مسابقات المپیک مشترک ایران و ارمنستان انجام دهند.

وی ادامه داد: برگزاری المپیک مشترک بسیار سخت است. هزینه ها در دو کشور ارمنستان و ایران صرف می‌شود و در کل تیم‌های شرکت کننده با مشکل مواجه می‌شوند.

 دبیر فدراسیون افزود: مسئولان فدراسیون ناشنوایان اگر چه درخواست میزبانی المپیک مردان در ایران و بانوان در ارمنستان را کرده اند اما به خوبی مطلع هستند که کسب رضایت از تیم های شرکت کننده بسیار سخت است لذا امیدواریم روسای جهانی با روش‌های خاص رضایت تیم ها را بدست آورد.

وی ادامه داد: المپیک در چهارسال گذشته با شرکت 100 تیم برگزار شده است. کسب رضایت 100 کشور سخت است. روسای جهانی تا 2 ماه آینده نظر نهایی را در خصوص برگزاری و عدم برگزاری بیست و نهمین دوره المپیک تابستانی‌ ناشنوایان در ایران و ارمنستان اعلام می‌کند.

تیشه گران ادامه داد: شرایط میزبانی الکمپیک ناشنوایان با ورزشکاران سالم متفاوت است. مسابقات جهانی بلغارستان در سطوح پایینی برگزار شده است. طبق اطلاعات مسئولان فدراسیون ناشنوایان درمسابقات جهانی بلغارستان بسیاری از بازی ها در سالن‌های کوچک که فاقد هر گونه امکانات لازم بوده برگزار شده است.

وی افزود: فدراسیون ناشنوایان در خصوص موافقت برگزاری المپیک مردان ناشنوا از لحاظ امکاناتی با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نیست و در صورت موافقت، امکانات مناسب‌تری را تار شروع مسابقات المپیک 2021 ناشنوایان فراهم می‌کنیم.

تیشه گران ادامه داد: تیم فدراسیون ناشنوایان درآبان ماه سال جاری برنامه‌های بسیاری را در پیش دارد. اعزام تیم ملی بدمینتون ناشنوایان به مسابقات آسیایی در دو بخش مردان و زنان و میزبانی مسابقات آسیایی فوتبال ناشنوایان در کیش از مهم ترین رویدادهای فدراسیون است.

 وی ادامه داد: فدراسیون ناشنوایان برای موفقیت ملی‌پوشان فوتبال ناشنوا و رقابت‌های آسیایی کیش اردوهای مستمر و فشرده ای از نه ماهه گذشته برای ملی پوشان برپا کرده است.

 تیشه گران ادامه داد: در مسابقات‌ قهرمان فوتبال آسیا کیش 5 تیم از کشورمان ژاپن- عربستان، عراق، تایلند و ایران شرکت می‌کند، ملی‌پوشان آخرین مرحله اردو آمادگی خود را از 15 برپا و تا 25 آبان که متصل به اعزام است برپا می‌کند.

 تیشه گران افزود: مسابقات قهرمان فوتبال ناشنوایان آسیا 28 آبان ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود البته پیش‌تر قرار بود که تعداد تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها بیشتر باشد که متاسفانه برخی تیم‌ها همچون کره اعلام آمادگی نکردند.

 تیم والیبال ناشنوایان نیز در سال 94 به مسابقات آسیایی اعزام می‌شوند مسابقات لیگ والیبال مردان با قهرمانی تیم به پایان رسیده است، نفرات برتر از تیمها انتخاب و به اردوی تیم ملی والیبال مردان ناشنوا اعزامی به مسابقات آسیایی در دی ماه سال جاری برپا می‌شود.

وی ادامه داد: رشته‌های فعال در فدراسیون ناشنوایان شهریور ماه سال 94 مسابقات آسیایی چین تایپه‌ را درپیش دارند. فدراسیون اردو‌های آمادگی سایر تیم‌های ملی را پس از مسابقات قهرمانی آسیا فوتبال که به میزبانی جزیره کیش برگزار  می‌شود را برپا می‌کند.

 تیشه گران تصریح کرد: فدراسیون‌ ناشنوایان در نظر دارد علاوه بر تقویت سایر تیم‌های فعال در این فدراسیون انجمن دوچرخه سواری ناشنوایان را برای شرکت در رقابت‌های آسیایی چین تایپه تشکیل دهد.

 فدراسیون در نظر  دارد علاوه بر تشکیل انجمن ملی پوشان گذشته این رشته را به مسابقات آسیایی چین تایپه اعزام کند از این رو ملی پوشان دوچرخه سواری را با تشکیل انجمن آماده ی رقابت‌های آسیایی می‌کنیم.

 تیشه گران افزود: فدراسیون ناشنوایان تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور است سازمان بهزیستی همیشه فدراسیون و رشته‌های ناشنوایان را حمایت کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار