متأسفانه سرانه مصرف آنتی بیوتیک‌ها در کشور ما بسیار بالا است و افراد بدون توجه به نوع بیماری خود از آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند، درحالیکه با روش‌های بسیار ساده می‌توان علائم را بهبود بخشید.

تقی قفقازی متخصص فارماکولوژی و طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: معمولا با شروع فصل سرما و ورود سامانه‌های بارشی ویروس‌ها جدید به انسانها یورش می‌برند. 

وی افزود: سرماخوردگی‌ها و آنفولانزا هم در فصل سرما بسیار شایع است که معمولا خود را به صورت گلودرد، سوزش گلو، سرفه، عطسه و آبریزش بینی نشان می‌دهند. 

قفقازی اذعان داشت: افراد از نظر شیوع علائم باهم متفاوت هستند برخی با گلودرد برخی با عطسه و گروهی هم با درد عضلات متوجه شروع سرماخوردگی خود می‌شوند اما در اغلب موارد گلودرد جزء علائم شایع سرماخوردگی در بین بیماران است. 

وی اظهار داشت: متأسفانه سرانه مصرف آنتی بیوتیک‌ها در کشور ما بسیار بالا است تا جایی که در هر خانواده آنتی بیوتیک‌ها جزء لاینفک و جدا ناشدنی است. اما بد نیست به نکاتی اشاره کنیم که خانواده‌ها را با ورزش صحیح برخورد با درد گلو آشنا کنیم، توصیه می‌شود به میزان یک بطری آب جوشیده ولرم و یک قاشق نمک را باهم مخلوط کنید و حداقل چهار بار در طول روز گلو را با آن قرقره کنید، بعد از چند روز معجزه را احساس می‌کنید. به طوریکه کم شدن علائم به صورت کامل مشهود می‌شود. 

قفقازی در پایان گفت: شستن مرتب دست، خودداری از روبوسی با افرادی که مبتلا به سرماخوردگی هستند، نوشیدن مایعات گرم و بخور از راهکارهایی پیشگیری از سرماخوردگی است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.