سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد

ضرورت کمک مالی به دانش آموزان کار و دانش و فنی و حرفه‌ای/ اعطای وام راهکاری مناسب در این زمینه

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بازدید از مراکز آموزشی مناطق محروم متوجه شده‌اند که مشکلات اقتصادی موجب گرایش دانش‌آموزان کار و دانش و فنی حرفه‌ای به بخش علوم انسانی شده است که باید در اسرع وقت رسیدگی شود.

قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مواردی که در بازدید اعضای کمیسیون از مراکز آموزشی مناطق محروم دیده می‌شود. این نکته است که دانش آموزان کاردانش و فنی حرفه‌ای به علت عدم امکان تأمین اولیه تجهیزات آموزشی خود به رشته‌های علوم انسانی رو می‌آورند.

وی با بیان اینکه اکنون بیشترین آمار بیکاران مربوط به فارغ‌التحصیلان گروه علوم انسانی است، خاطرنشان کرد: به علت ریشه‌دار بودن این مشکل ضرورت دارد همان‌طور که به دانشجویان وام تحصیلی داده می‌شود، مسئولان شرایط اعطای وام تحصیلی به دانش‌آموزان کار و دانش و فنی حرفه‌ای را نیز فراهم سازند تا بتوان حلقه مهارت محوری را از دوره دبیرستان به تحصیلات تکمیلی پیوند داد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۳
دانش آموزان ریاضی بیشتر به فنی حرفه ای می روند تا یک سال زودتر از ریاضی کاردانی بگیرد بعد بره لیسانس بعد ارشد و دکترا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۳
دانش آموزان فنی و کاردانش به علوم انسانی روی نمی آورند زمانی میرن در دانشگاه ازاد شهریه علوم انسانی ارزانتر از فنی و مهندسی تا بتونه با کمترین هزینه لیسانس بگیره چون رشته در مقاطع بالاتر مهم نیست
آخرین اخبار