کارشناس مسئول آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: به دلیل نفوذ رنگ به داخل غذای گرم، استفاده از ظروف یکبار مصرف رنگی برای توزیع نذورات به هیچ وجه توصیه نمی شود و باید از آن پرهیز شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مسعود فیرزکوهی اظهار داشت: همزمان با ایام محرم و افزایش میزان نذورات و توزیع غذا در بین شهروندان عزادار لازم است تا هیئت های مذهبی از کاربرد رنگ های خوراکی و یا شیرین کننده های مصنوعی در تهیه غذا و شربت جدا خودداری کنند.

وی بیان داشت: مواد رنگی خوراکی حتی در صورت دارا بودن برچسب معتبر نیز پس از استفاده تا مدت ها در کبد انسان باقی مانده و به مرور زمان دفع می شوند و در برخی افراد عوارض حساسیتی ایجاد می کنند و لذا استفاده از این مواد ممنوع است.

وی به هیئت های عزارای و افرادی که در این ایام به تهیه غذا و نذورات اقدام می کنند توصیه کرد به طور جد از استفاده از این مواد در تهیه نذورات خودداری کنند.

وی همچنین در خصوص استفاده از ظروف نیز اظهار داشت: اگر از ظروف ملامین یا  کریستال در توزیع مواد غذایی استفاده می شود باید هر بار پس از مصرف این ظروف به خوبی شستشو و گندزدایی شود.

وی افزود: در صورت استفاده از ظروف یک بار مصرف برای غذاها و نوشیدنی های داغ نیز بهتر است از ظروف جنس فوم یا کاغذ به جای پلاستیک استفاده شود.

فیروزکوهی تاکید کرد: به دلیل نفوذ رنگ به داخل غذای گرم، استفاده از ظروف یکبار مصرف رنگی به هیچ وجه توصیه نمی شود و باید از آن پرهیز شود.

وی بیان داشت: نسل حاضر با ادامه ادای نذر پیشینیان به کسانی که نذر با نام ایشان تبرک می یابد نه تنها یاد گذشتگان را در خاطره جمعی زنده می کنند بلکه تداوم تاریخی ولایت را متبلور می کنند و لذا بهتر است نذورات با استفاده از بهترین مواد اولیه و در بهترین شرایط طبخ و توزیع شود.
برچسب ها: وبگردی ، نذری ، یکبار مصرف ، ظرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.