رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم از بازدید مشترک کارشناسان کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی از اراضی زراعی استفاده کننده از فاضلاب خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارانایوب زارع گفت: با مصوبه اخیر کارگروه آب و کشاورزی، تیم مشترکی از کارشناسان ادارات محیط زیست، جهاد کشاورزی، امور آب و فرمانداری این شهرستان، صبح امروز از مبادی ورودی فاضلابهای شهر رباط کریم و نصیرشهر به اراضی کشاورزی بازدید به عمل آوردند.

زارع افزود: از اراضی کشاورزانی که خواسته یا ناخواسته محصولات زراعی خود را با فاضلاب آبیاری میکنند، گزارش تهیه گردیده تا در جلسه آتی کارگروه جهت بررسی و تصمیم گیری اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش نتایج نمونه برداری محیط زیست از فاضلابهای ورودی به اراضی کشاورزی ، میزان بار میکروبی فاضلاب بالاتر از حد استاندارد بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم افزود: با توجه به عواقب و آثار زیان بار آن در مصرف کنندگان محصولات کشاورزی، از دستگاههای متولی خواسته شد نسبت به اجرای سریعتر پروژه های سیستم تصفیه فاضلاب شهری اقدام نمایند.

 زارع در پایان گفت: با کشاورزانی که ضمن داشتن حقابه از فاضلاب شهری برای آبیاری محصولات زراعی استفاده می کنند برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: موضوع ، استفاده ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار