حسینی با بیان این که ٦٠ درصد اقلام مورد نیاز شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه مرکزی از داخل تهیه شده است گفت: در تلاش هستیم این میزان به بیش از ٩٠ درصد افزایش یابد.

سیدحمید حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این که ٦٠ درصد اقلام مورد نیاز این شرکت از داخل تهیه می شود، گفت: در تلاش هستیم این میزان به بیش از ٩٠ درصد افزایش یابد.

حسینی ادامه داد: کالاهایی مانند قطعات ابزار دقیق، قطعات داغ توربینها، و ... ، را از کالاهای با کیفیت ایرانی تامین کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: در ٧ ماه نخست امسال، ٨ میلیارد لیتر و ٨٠٠ میلیون لیتر فرآورده در خطوط لوله ١٢، ١٠،١٦، ١٨، ٢٤ و ٢٦ اینچ منطقه مرکزی جابجا شده است.

حسینی با بیان این که در مدت یاد شده نزدیک به ١٣٥ میلیون بشکه نفت خام نیز در این منطقه جابجا شده است، تصریح کرد: ٥٥ میلیون بشکه از این به نفت خام تحویلی به پالایشگاه شازند مربوط می شود.

وی میزان فرآورده تحویل شده و تحول شده به نواحی ٥ گانه شرکت پخش منطقه را ٥ میلیارد و ٤٠٠ میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: این نواحی شامل شرکت پخش همدان، قم، ازنا، ملایر و شازند می شود.

وی تامین خوراک به پالایشگاههای شازند، تهران و بخشی از خوراک پالایشگاه تبریز، دریافت و جابجایی فرآورده های پالایشگاه اراک و تامین سوخت ٥ استان لرستان، مرکزی، همدان، قم و اصفهان را از مهمترین اقدامات منطقه نام برد.

حسینی همچنین تعویض پوشش ٤٠٠٠ متر از خطوط لوله ١٠ و ١٦ اینچ منطقه در حوزه شهرستان اراک را یکی دیگر از اقدامهای  مهم منطقه نامید و عنوان کرد: عملیات توپکرانی، تسطیح مسیر، تامین امنیت و ...، از فعالیتهای مهم و همیشگی خطوط لوله و مخابرات است.

وی با بیان این که برنامه پیگرانی هوشمند ٦٥٠٠ کیلومتر از خطوط لوله نفت و فرآورده کل کشور را شامل می شود، اظهار کرد: از این میزان ٥٠٠ کیلومتر آن در محدوده منطقه مرکزی شرکت خطوط لوله و مخابرات قرار دارد.

حسینی گفت: پس از انجام پیگرانی هوشمند، نقاط آسیب دیده شناسایی و به سرعت نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار