تیم فوتبال وسترن سیدنی با کسب تساوی در خانه الهلال عربستان و به دلیل برتری یک بر صفر در دو دیدار رفت و برگشت، قهرمان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شد.

پس از اعلام سهمیه‌های قطعی کشورهای آسیایی جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا، رقابت‌های پلی آف در 13، 19 و 26 بهمن 92 برگزار و پس از آن مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در 8 گروه از 6 اسفند 92 آغاز شد. 
         

   
بر این اساس باشگاه های استقلال، سپاهان، تراکتور و فولاد با 4 سهمیه مستقیم از ایران توانستند در میان 32 تیم مرحله گروهی این دوره از مسابقات در گروه بندی زیر حضور داشته باشند:

گروه A:
الشباب عربستان، الجزیره امارات، استقلال تهران، الریان قطر

گروه B: فولاد خوزستان، بنیادکار ازبکستان، الجیش قطر، الفاتح امارات

گروه C: العین امارات، الاتحاد عربستان، لخویا قطر، تراکتورسازی تبریز

گروه D: الهلال عربستان، السد قطر، سپاهان اصفهان، الاهلی امارات

گروه E: پوهانگ استیلرز کره، سرزو اوساکا ژاپن، بوریرام یونایتد تایلند، شاندونگ لوننگ چین

گروه F: اف سی سئول کره، سانفرنس هیروشیما ژاپن، بیجینگ گوان چین، سنترال کست استرالیا

گروه G: گوانگژو اورگراند چین، جئونبوک کره جنوبی، ملبورن استرالیا، یوکوهاما مارینوس ژاپن

گروهH:
وسترن سیدنی استرالیا، کاوازاکی فورونتال ژاپن، اولسان کره جنوبی، گویژو رنهی چین



پس از پایان مرحله گروهی تیم‌های استقلال با 7 امتیاز در جایگاه سوم گروه A، تراکتورسازی تبریز با 5 امتیاز در جایگاه چهارم گروه C و سپاهان اصفهان با 7 امتیاز در جایگاه سوم گروه D قرار گرفتند و تیم فولاد خوزستان با 14 امتیاز در مقام اول گروه B توانست به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

همچنین در مرحله یک هشتم شاهد صعود دیگر تیم‌های آسیایی شامل جئونبوک کره جنوبی، پوهانگ استیلرز کره، سرزو اوساکا ژاپن، گوانگژو اورگراند چین، الجزیره امارات، العین امارات، الاتحاد عربستان، الشباب عربستان، کاوازاکی فرونتال ژاپن، اف سی سئول کره، سانفرنس هیروشیما ژاپن، وسترن سیدنی استرالیا، بنیادکار ازبکستان، الهلال عربستان و السد قطر بودیم و تیم فولاد خوزستان در رقابت با السد قطر در دور رفت با نتیجه صفر بر صفر و در دور برگشت با نتیجه 2 بر 2 از دور مسابقات حذف شد.

مرحله یک چهارم نهایی نیز با حضور 8 تیم العین امارات، الاتحاد عربستان، الهلال عربستان، السد قطر، وسترن سیدنی استرالیا، گوانگژو اورگراند چین، پوهانگ استیلرز کره و اف سی سئول کره در 28 و 29 مرداد، 4 و 5 و 6 شهریور ادامه پیدا کرد و تیم‌های الهلال عربستان، العین امارات، اف سی سئول کره و وسترن سیدنی استرالیا به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

رقابت‌های سخت مرحله نیمه نهایی با صعود تیم‌های الهلال عربستان و وسترن سیدنی استرالیا به مرحله نهایی، آغاز جدال میان نمایندگان منطقه غرب و شرق آسیا بود تا با قهرمانی وسترن سیدنی استرالیا پرونده این دوره از مسابقات باشگاهی آسیایی به پایان برسد.

پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی وسترن سیدنی استرالیا در حالی رقم خورد که در دور قبل این مسابقات گوانگژو اورگراند چین توانست جام قهرمانی را به خانه ببرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار