مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری یزد از برگزاری کارگاه طراحی کتیبه‌های عاشورایی به همت حوزه هنری استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛ حسین دشتی اظهار داشت: این مرکز در نظر دارد کارگاه طراحی کتیبه‌های ویژه ماه محرم را با حضور خشایار قاضی‌زاده (استادیار دانشکده هنر دانشگاه شاهد) و استاد چاره‌ای از مدرسان دانشگاه شاهد در یزد برگزار کند.

وی افزود: در این کارگاه سه روزه هنرمندان و علاقه‌مندان با شیوه‌های طراحی کتیبه و کاربرد آن بیشتر آشنا می‌شوند.

دشتی، هدف از برگزاری این کارگاه را ترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی، آموزش هنرمندان و فعالان این عرصه، پرورش استعدادهای هنری جدید و تولید آثار فاخر در زمینه کتیبه‌نگاری عنوان کرد.

مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری یزد ضمن دعوت از هنرمندان و علاقه‌مندان کتیبه نگاری در استان یزد برای حضور در این کارگاه گفت: هنرمندان سراسر کشور نیز می‌توانند تا 17 آبان ماه با ارسال رزومه و تصویر آثار خود به حوزه هنری یزد به نشانی یزد، چهار راه فاطمیه، ابتدای خیابان آیت‌الله کاشانی، کوچه آزادی در این دوره آموزشی شرکت کنند.

دشتی همچنین با اشاره به لزوم تحویل پیش طرح نگارگری اثر اجرایی اظهار داشت: متقاضیان تا 24 آبان ماه می‌توانند طرح‌های خود را به پست الکترونیک info@artyazd.ir ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این کارگاه همراه با خلق اثر از 28 تا 30 آبان ماه سال جاری در حوزه هنری یزد برگزار می‌شود، افزود: داوری آثار نیز در روز پایانی انجام و برگزیدگان معرفی و تقدیر خواهند شد.
دشتی اضافه کرد: ثبت‌نام‌کنندگان یا گروه‌های شرکت‌کننده (حداکثر چهار نفر) باید تخصص لازم برای اجرای کار کتیبه را داشته باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.