رئیس اداره امور فرهنگی منطقه یک گفت: بیش از 50 ایستگاه صلواتی در محلات شمال تهران به مناسبت ماه محرم بر پا شده است.

 شهرام پاشایی رئیس اداره امور فرهنگی منطقه یک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: شهرداری در تجهیز و ارائه خدمات لازم به ایستگاه‌های صلواتی با آنها همکاری کرده است.
 
وی بیان کرد: درایام محرم برنامه‌های مذهبی، شامل روضه‌خوانی، مداحی، عزاداری، سخنرانی، تعزیه‌خوانی و پرده خوانی و مسابقه درتمامی مساجد،تکایا، حسینیه‌ها، سراهای محلات و مدارس شمال تهران در حال اجرا است.
 
رئیس اداره امور فرهنگی منطقه یک تصریح کرد: روضه خوانی و مداحی در ایام محرم و صفر از برنامه‌های اصلی درمحلات است و برنامه عزاداری مدر رثای امام حسین(ع) و یارانش در ماه محرم وصفر در سرتاسر منطقه اجرا و به صورت ویژه درآستان مقدس حضرت صالح ابن موسی الکاظم (ع) و امامزاده علی اکبر(ع) چیذر در حال برگزاری است.
 
وی اظهار داشت: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و زنده نگه داشتن وقایع عاشورا، برناه تعزیه خوانی و پرده خوانی عاشورایی با همراهی گروه های مطرح و صاحب سبک این برنامه برای دانش آموزان و دیگر عزاداران حسینی در مدارس، تکیه بالای تجریش و به صورت نمایش خیابانی درمحله ازگل برگزار می‌شود.
 
پاشایی در ادامه گفت: عزاداران حسینی و دسته‌جات سینه زن و زنجیر زن در ظهر عاشورا با غریو الله اکبر نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز سالار شهیدان، درمساجد محوری شمال تهران اقامه می‌کند.
 
وی خاطر نشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش و پایگاه‌های بسیج، نمایشگاه مصرف حسینی نیز در برخی از مدارس شمال تهراان برگزار می شود و دسته‌جات عزاداری دانش آموزان‌نیز از مدارس به سمت امامزاده صالح(ع) حرکت می‌کنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار