وزیر امور خارجه نروژ گفت: ما بهبود روابط با ایران را در دستور کارخود قرار داده‌ایم، چرا که معتقدیم با کمک ایران می‌توان بحران‌های موجود در عراق و سوریه را حل کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "بورگ برنده" وزیر امور خارجه نروژ در حاشیه دیدار با "علی اکبر ولایتی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما بهبود روابط با ایران را در دستور کارخود قرار داده‌ایم، چرا که معتقدیم با کمک ایران می‌توان بحران‌های موجود در عراق و سوریه را حل کرد.  
 
وی گفت: ما در بهبود مبارزه با گروه تروریستی داعش ادامه بحران در سوریه و عراق و اینکه چگونه می‌توانیم با همکاری یکدیگر شرایط بحرانی دو کشور را هرچه زود‌تر به پایان برسانیم و همچنین در مورد مذاکرات هسته‌ای همکاری دو کشور ایران و نروژ بحث کرده‌ایم.  
 
وزیر امورخارجه نروژ تصریح کرد: سفر من به ایران از اهمیت بالایی برخوردار بود، چرا که اولین سفر وزیر امورخارجه نروژ بعد از گذشت ۱۰سال بود.  
 
وی بیان کرد: دو تا سه هفته دیگر تا ضرب العجل گفتگوهای هسته‌ای در ۲۴ نوامبر باقیمانده و حل مسالمت آمیز موضوع هسته‌ای ایران برای ما از ارزش بالایی برخوردار است، چرا که می‌تواند فرصتی را برای فراهم کردن همکاری‌های بیشتر بین ایران و نروژ را فراهم آورد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، امور ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار