چه کسی جز "آندره شوچنکو" که در تیم های بزرگ اروپایی مهره کلیدی بوده میتواند مشهورترین ومحبوبترین شخصیت تاریخ فوتبال اوکراین کند

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "اندری شوچنکو " متولد 29 سپتامبر 1976 با 38 سال سن در منطقه روس زبان اوکراین به دنیا امد و از سن 17 سالگی در سال 1994 فعالیت حرفه ای خود را با دینامو کیف شروع کرد و با انتخاب پست مهاجم در 117 بازی 60 گل حساس در رقابت های اروپایی ولیگ اوکراین به ثمر رساند تا اسطوره بلامنازع این تیم نیز باشد.

آندره شوچنکو پس از 5 فصل درخشان با دینامو کیف به اث میلان ایتالیا پیوست که رکورد نقل و انتقالات روسونریها را جابجا کرد هرچند انتقال "کریستین ویری" از لاتزیو به اینتر میلان نگذاشت انتقال وی جهانی شود.


آندره شوچنکو طی 7 سال با قرمز پوشان میلانی از سال 1999 تا 2006طی 208 بازی 127 گل حساس به ثمر رساند که هت تریک وی در برابر فیروزه ای پوشان رمی و گل از زاویه بسته وی به یونتوس هنوز در اذهان هواداران اث میلان باقی مانده است.

وی در سال 2006 به چلسی پیوست تا ارزوهای رومن ابرامویچ را براورده کند اما تنها در 48 بازی 9 گل به ثمر میرساند که برای وی رکورد جالبی نیست . پس از ان باز هم در یک فصل به طور قرضی برای روسونریها بازی میکند و بازهم به تیم دوران نوجوانی یعنی دیناموکیف میپیوندد تا در 55 بازی 23 گل به ثمر برساند.


شوچنکو با اث میلان قهرمان اروپا و سوپر جام وجام حذفی ایتالیا شد. شوچنکو برای اوکراین که بهترین لحظاتش در جام جهانی 2006 ثبت شد، طی 111 بازی 48 گل به ثمر رساند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار