"به چهار رده اول فکر می کنیم"

اسلامی: سال اول به ما لقب سرخپوست و آپاچی داده بودند/ خطاهای بیشتر ما طبیعی است

سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس گفت: اصطلاحات زیادی را به ترکیب بازیکنان ما نسبت داده بودند و سال اول به ما سرخپوست و آپاچی می گفتند.

محمدرضا اسلامی سرمربی تیم بسکتبال هفت الماس قزوین به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: امسال علاوه بر محسن محمدی و قباد دری یک بازیکن دیگر از تیم استقلال قشم را به تیم خود اضافه کردیم. عبدالصمد سرودی که چند سال در تیم ملی جوانان شاگردم بوده است را با توجه به منحل شدن تیمش جذب کردیم تا استعداد وی هدر نرود. آرمن باباخانی هم تنها بازیکن جدا شده از فصل قبل است.

با توجه به تقسیم سوپرلیگ به دو لیگ حرفه ای و ملی، تکلیف تیم هفت الماس با سیاست به کار نگرفتن بازیکنان خارجی، در لیگ حرفه ای چه می شود؟ اسلامی پاسخ می دهد: اجباری برای گرفتن خارجی نیست. ما سال قبل نتیجه بسیار خوبی گرفتیم، امسال با توجه به آن نتیجه، تجربه بالاتر بازیکنان و همینطور انگیزه بالاتر آنها هدفی را در لیگ ملی ترسیم کرده ایم که در صورت رسیدن به آن بازیکن خارجی برای لیگ حرفه ای نمی آوریم اما در صورت احساس ضعف در پستی خاص، ما هم به دنبال خارجی می رویم. سال قبل هم بیشتر تیم ها خارجی داشتند اما تیم ما با تعدادی بازیکن بی تجربه نتایج خوبی هم بدون یار خارجی گرفت.

اصطلاحات زیادی به ما نسبت داده شد

سرمربی هفت الماس در مورد القابی که طی اولین سال حضور ترکیب فعلی تیم در بندرکنگ به آنها داده شده بود، توضیح داد: تنها بحث بازی سرخپوستی مطرح نمی شد. من در آن سال اصطلاحات جالبی شنیدم. هفته اول که باختیم رسانه ها نوشتند "همانطور که پیش بینی می شد." در هفته دوم که نفت تهران را بردیم بحث دوندگی تیم به جای بسکتبال مطرح شد. هفته سوم که با نتیجه نزدیک به دانشگاه آزاد باختیم به ما گفتند که بازی سرخپوستی انجام می دهیم. در بازی شانه به شانه با مهرام هم چند بسکتبالیست گفتند که آپاچی هستیم.

وی ادامه داد: سال قبل که بسکتبال مدرن را با استفاده از فضاهای زمین در دفاع و حمله اجرا می کردیم اسامی حریف سرسخت و پدیده نوظهور را به ما دادند. به هر حال اصطلاحات زیادی به این ترکیب نسبت داده شد. ما هم اعتقاد داریم هر چه کار بهتر باشد، انتقادات هم بیشتر می شود.

خطاهای بیشتر ما طبیعی است

اسلامی تعداد خطاهای زیاد بازیکنان خود را هم می پذیرد و می گوید: جواب منطقی ما برای خطاها این است که وقتی تمام تمرکز خود را روی دفاع پرفشار می گذاریم، مطمئنا تعداد خطاها بالاتر می رود. تیم ما به جای محوطه دفاعی در تمام نقاط زمین دفاع خود را گسترش می دهد. این یعنی 70 درصد محوطه دفاعی وسیعتر که باعث بالا رفتن درصد خطا می شود. سال قبل هم تنها 20 درصد خطاهای ما بیشتر بود که اگر این درصد را با وسعت محوطه دفاعی حریفان بسنجیم به این نتیجه می رسیم که آنها در صورت گسترش دادن دفاع خود، 3 برابر بیشتر از ما خطا می کنند.

مربی تیم ملی جوانان اشاره کرد: ما در مسابقات جهانی قادر به عبور دادن توپ از نیمه زمین حریف نبودیم چون بازیکنان ما از جوانی با این شیوه کار نکرده اند و مشکلات ساختاری هم وجود دارد. در مقابل ما با این دیدگاه و فلسه از 3 سال پیش کار خود را با تعدادی بازیکن جوان شروع کردیم. پنج بازیکن ما به تازگی 18 سال خود را تمام کرده اند و 3 بازیکن 15 ساله بومی قزوین داریم. هدف ما این است که با صبوری، مدیریت و تمرین تیمی داشته باشیم که 10 سال مستمر کنار هم کار کرده و در نهایت به سکو برسند.

به جمع چهار تیم می رسیم

اسلامی اضافه کرد: سال قبل تا یک قدمی فینال چهار تیم نهایی رفتیم. امسال هم با توجه به تجربه بیشتر بازیکنان بعد از نایب قهرمانی جوانان آسیا و نتیجه سال قبل انتظار داریم در لیگ ملی به جمع چهار تیم برتر برویم.

وی در مورد شرایط مالی هفت الماس توضیح داد: باشگاه ما نوپا است اما از نظر مالی مشکلی ندارد. برنامه ما پنج ساله بوده و ساختارسازی را مدنظر داریم. باشگاه ما به دنبال فرهنگ سازی ورزشی، حرفه ای ساختن بازیکنان و اضافه کردن تدریجی قراردادها است. طبق برنامه هر سال 20 درصد به قرارداد بازیکنان اضافه می شود. نگران هزینه های تیم های دیگر هم نیستیم بلکه دنبال ساختن تیمی با 10 سال استحکام هستیم.

هر سال 20 درصد بیشتر

اسلامی گفت: سال قبل با توجه به نتیجه خوب بازیکنان به اندازه 20 درصد قرارداد بازیکنان به آنها پاداش داده شد که برحسب لیاقت آنها بود. امسال هم با همان 20 درصد پاداش سال قبل بار دیگر 20 درصد به قرارداد بازیکنان اضافه کرده ایم. ما زحمات بازیکنان را ارج می گذاریم و بازیکنان هم راضی هستند. همه آنها به فلسفه تیم عشق می ورزند و با انگیزه تمرین می کنند. همیشه قبل و بعد از تمرین هم شعار خود را برای بهترین شدن تکرار می کنیم.

سرمربی هفت الماس اعتقاد دارد نگاه بلندمدت و پایه ای این باشگاه می تواند نمونه ای باشد که همه چیز براساس بازیکن بزرگ و گرانقیمت نیست که باعث شود اسپانسرها به صورت مقطعی آمده و سال بعد نباشند.

برای 10 سال تیمداری کار می کنیم

وی می گوید: باید به دنبال کار کم نقص و ادامه دار باشیم. شاید هواداران، باشگاه و جامعه بسکتبال در مقاطعی به من خرده بگیرند و یا با هر لحنی تیم ما را لقب بدهند اما برای هدف با ارزش خودمان تحمل می کنیم.

اسلامی تاکید می کند که امسال به بازیکنانش پیشنهادات مختلفی داده شد و محمد یوسف وند کاپیتان تیم جوانان تا چهار برابر مبلغ قرارداد فعلی خود پیشنهاد داشت اما در قزوین ماند.

مربی تیم ملی جوانان گفت: بازیکنان چند سال قبل تیم ملی جوانان که به تیم های بزرگ و پولدار رفتند با وجود شرایط پیشرفتی که داشتند حالا چه جایگاهی دارند؟ بازیکنان ما هم نمی خواهند که این اتفاق برای آنها بیافتد. به آنها گفته ایم اولوت اولشان زیر ساخت های بسکتبال باشد و در 5 سال آخر بازی خود به فکر جمع کردن پول و آینده باشند.

وی از مدیریت هفت الماس تشکر کرد و گفت: ایزدپناه و طباطبایی مسئول توسعه و مدیر وزشی مجموعه مدیریت و انسانیت را کنار هم گذاشته اند و با هزینه معقول کاری کرده اند که حداقل در 10 سال آینده تیم داشته باشیم.


انتهای پیام/


برچسب ها: اسلامی ، قزوین ، تیمداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار