رئیس پلیس‌راه استان زنجان با اشاره به آمار سوانح رانندگی در جاده‌های استان طی مهرماه امسال، از افزایش 59 درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، سرهنگ "علی‌اصغر شیرمحمدی"، با اشاره به اینکه طی مهرماه امسال 244 فقره تصادف رانندگی در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است، افزود: از این میزان تصادف رخ داده در استان، 16 فقره تصادف فوتی بوده و منجر به مرگ 27 نفر شده است، این در حالی است که این میزان آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 59 درصد افزایش داشته است.

وی با یادآوری اینکه در خصوص تصادفات جرحی به وقوع پیوسته طی مهرماه امسال نیز با افزایش 5 درصد مواجه هستیم، تصریح کرد: این در حالی است که در زمینه تصادفات خسارتی نیز شاهد افزایش 3 درصدی بوده‌ایم. همچنین در هفته اول آبان‌ماه امسال در حدود 38 فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، 19 درصد افزایش داشته است.

این مسوول با تأکید بر اینکه بیشترین علت تصادفات جاده‌ای طی مهر‌ماه امسال در جاده‌های استان زنجان، عدم توجه به جلو بوده است، اظهارکرد: این در حالی است که انحراف به چپ و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه نیز در رده‌های بعدی دلایل اصلی تصادفات رانندگی قرار دارد. همچنین خودروی سواری با 60 درصد و موتورسیکلت با 14 درصد درگیری بیشترین آمار را در تصادفات مهرماه امسال به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس پلیس‌راه استان زنجان با بیان اینکه متأسفانه خستگی و خواب‌آلودگی یکی از دلایل اصلی در بروز سوانح رانندگی بوده است، خاطرنشان کرد: رانندگان باید توجه داشته باشند که باید به ازای هر دو ساعت رانندگی، حتماً یک ربع استراحت کنند تا شاهد پیش آمدن چنین حوادث تلخی در استان نباشیم.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: زنجان ، تصادف ، فوتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.