رفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

15 آذر پایان مهلت طرح غربالگری چشم/پوشش 80 درصدی در کل کشور

معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی از آغاز طرح غربالگری چشم کودکان در سراسر کشور خبر داد.

 مینو رفیعی معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال از اول آبان شروع شده و تا 15 آذر ادامه دارد و معمولا این مدت زمان قابل تمدید است.
 
وی افزود: هرساله بیش از 25 تا 40 هزار پایگاه ثابت و سیار به این طرح اختصاص داده می شوند.
 
این مسئول تصریح کرد: سال گذشته بیش از دو میلیون و هشتصد هزار کودک معاینه شدند و پوشش 78 درصدی در سطح کشور داشتیم که امسال این پوشش را به 80 درصد می رسانیم.
 
وی اظهار داشت: تنبلی چشم تا قبل از سن 6 سالگی باید تشخیص و درمان شود تا دید کامل کودک بازگردد و بعد از این سن مراحل درمان تنبلی چشم به طور کامل انجام نمی شود.
 
وی در ادامه بیان داشت: بیماری های چشمی، کم بینایی یک چشمی و دو چشمی ، تنبلی چشم در ظاهر کودک مشخص نیست و اگر طرح های پیشگیری و غربالگری انجام نشود، دید کامل کودک از بین می‌رود.
 
رفیعی اذعان داشت: چشم کودک در طور مستمر در سن 3 و 4 و 5 سالگی باید معاینه شود، به علت اینکه امکان بروز مجدد تنبلی چشم بعد از درمان وجود دارد.
 
رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی طرح های حمایتی برای کودکان در نظر گرفته است که عینک و در موارد ضرورت جراحی چشم با هزینه سازمان بهزیستی انجام می شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: غربالگری ، چشم ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار