رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به این که بحران همیشه تهران را تهدید می‌کند، مقاوم‌سازی‌های لازم باید در این راستا صورت پذیرد.

 رحمت‌اله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،با بیان این که بحران همیشه تهران را تهدید می‌کند، افزود: احداث ساخت‌وسازهای ناایمن در گذشته و بدون پیش‌بینی تهدیدات ژئوپولیتیکی شهر از مهم‌ترین عوامل خطرساز در زمان وقوع بحران در شهر است. ضمن این که در این راستا نباید بروز آسیب‌های جدی ناشی از بافت‌های فرسوده و مستهلک را فراموش کرد.
 
وی از انفجار و آتش‌سوزی شبکه‌های پیچیده لوله‌کشی گاز در شهر به عنوان تهدید جدی دیگر شهروندان در زمان وقوع بحران یاد کرد و اظهار داشت: انسداد ناشی از ریزش ساختمان‌های چندطبقه که بدون توجه به دسترسی‌ها در کوچه‌ای تنگ و تاریک ایجاد شده از مسائل دیگری است که مسئولان با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی از هم‌اکنون باید به دنبال پیشگیری و ممانعت از عدم وقوع تلفات در زمان بحران ناشی از حوادث غیرمترقبه باشند، چرا که در صورت عدم توجه، پیش‌بینی 63 هزار کشته ناشی از زلزله 6 ریشتری در تهران قطعی خواهد بود.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، خاطرنشان کرد: اجرای تدابیر کارشناسی در مقاوم‌سازی ساخت‌وسازها و جایگزینی انرژی منازل و شبکه‌ای گازرسانی با روش‌های نو و توجه بیشتر به ساخت‌وسازهای غیرمجاز و خارج از ضوابط استاندارد باید مهم‌ترین مسائل مدنظر مسئولان باشد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: بحران ، تهدید ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار